پنج تن زباله در منطقه گردشگری

دوشنبه 20 فروردین 1403 ساعت 16:20
پنج تن زباله در منطقه گردشگری

 رئیس اداره محیط زیست باشت گفت: بیش از پنج تن زباله در منطقه گردشگری و تفریحی "کلگه امیرشیخی باشت" از توابع این شهرستان جمع آوری و از منطقه خارج شد.

پسماند ایران : به گزارش ایرنا، منطقه گردشگری کلگه امیر شیخی باشت با طبیعتی زیبا،آب و هوایی دلپذیر از جاذبه های گردشگری نوروزی در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد است.

این جاذبه گردشگری که در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی باشت قرار دارد به دلیل فاصله کوتاه تا شهرباشت،طبیعت بکر،آب و هوای دلپذیر، نزدیکی به آستانه مقدس امامزاده محمد (ع) سرابیز با زیرساخت های گردشگری یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در فصل بهار محسوب می شود.

نوید محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پاکسازی منطقه گردشگری "کلگه امیرشیخی باشتˈ در قالب طرح ملی"مسیر سبز - ایران پاک" انجام شد.

وی بیان کرد: در این طرح بیش از ۵۰۰ کیسه زباله ، دستکش توزیع و جمع آوری زباله های این منطقه گردشگری با همکاری دوستداران طبیعت انجام شد.

محمدی اظهار کرد: ۱۰۰نفر دوستدار طبیعت از جمله کوهنوردان، ورزشکاران و محیط زیست کار پاکسازی این منطقه گردشگری برعهده داشتند که با وسایل نقلیه محلی انجام شد.

وی افزود: در این طرح پسماند ها و زباله های به جا مانده از گردشگران و مسافران نوروزی که چهره زیبای طبیعت را خراب و آثار مخرب بلند مدت برای محیط زیست دارد؛ جمع آوری و به محل دفن مخصوص زباله ها انتقال داده شد.
محمدی ادامه داد: امسال در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در ایام نوروز با حضور در مناطق گردش پذیر اقدام به توزیع کیسه های زباله شد.

وی افزود: طبیعت و محیط زیست میراث ماندگار همه ما است و محافظت از این میراث و منابع خدادادی یک وظیفه همگانی است.

شهرستان باشت با وسعت بیش از یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۱۵ روستا، ۲ شهر، ۲ بخش و ۲۲ هزار نفر جمعیت است.