موزه‌ای از زباله‌ها در آمریکا

پنجشنبه 15 بهمن 1394 ساعت 11:01
موزه‌ای از زباله‌ها در آمریکا
«موزه زباله‌ها» در کینتکت آمریکا با هدف افزایش آگاهی در خصوص مسائل محیط زیستی در سال 1994 میلادی آغاز به کار کرد.

به گزارش پسماند ایران؛ ساکنان ایالت کینتکت در آمریکا از دهه 70 میلادی به موضوعات محیط زیست علاقه‌مند شدند و کمیته‌ای با عنوان مدیریت بازسازی منابع در آن تاسیس شد. این کمیته در سال 1994 میلادی، موزه‌ای را با نام «موزه زباله» در شهر استرافورد این ایالت افتتاح کرد.
در حدود 5 میلیون دلار برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای دریافت زباله‌ها و احداث ساختمان‌ این موزه که هدف از تاسیس آن افزایش دانش افراد در خصوص مدیریت پسماند و فرآیندهای بازیافت بود، هزینه شد.
بخش بازیافت این موزه 60 هزار تن زباله از قبیل شیشه، روزنامه، قوطی‌های نوشیدنی از 20 شهرستان ایالت کنیتکت را دوباره به چرخه مصرف بازمی‌گرداند و بازدیدکنندگان نیز این امکان را داشتند تا از نزدیک با این مراحل آشنا شوند.
در این موزه فعالیت‌های مختلفی از جمله نمایشگاه‌های آموزشی، مسابقات محیط زیستی و نمایش نمادین تبدیل زباله به انرژی برگزار شد که هدف همگی آن‌ها بیان مزایای به دست آمده از بازیافت در کاهش آلودگی آب و هوا بود. یکی از جالب‌ترین نمایش‌ها در این موزه مجسمه دایناسوری به نام trash –o- saurus بود.
این دایناسور با 3.7 متر قد و 7.3 متر طول به وزن یک تن حجم متوسط زباله تولید شده، توسط هر فرد در سال را نشان می‌داد.
موزه زباله‌ها با وجود حدود 32 هزار بازدیدکننده در سال، از سال 2009 میلادی دچار مشکلات مالی شده و در نهایت در سال 2011 میلادی بسته شد. البته پس از آن تلاش‌های بسیاری برای بازگشایی آن صورت گرفته که تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است.