تفاهمنامه شهر سبز پایدار همدان مغفول مانده است

جمعه 07 اسفند 1394 ساعت 03:45
تفاهمنامه شهر سبز پایدار همدان مغفول مانده است
با وجود محدودیت اعتبار و منابع باید به فرهنگ‌سازی پرداخته شود و فرهنگ‌سازی در مدیریت کشور و شهرداری همدان مغفول مانده است.

 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان گفت: در بحث شهر سبز پایدار فرصت خوبی برای همدان فراهم شده است، البته این مهم تاکنون در حد یک تفاهم‌نامه و مغفول مانده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا محمدی صبح امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه در حوزه مدیریتی همه امور به محیط زیست مربوط می‌شود، اظهار کرد: در موضوع حفاظت از محیط زیست کنترل آلودگی در اولویت است و به واسطه تمرکز جمعیت در شهرها، میزان آلودگی در شهرها بیشتر است.
وی با بیان اینکه اقدامات در حوزه محیط زیست به مجموعه مدیریت شهری نیز مرتبط است، افزود: مدیریت شهری ارتباط تنگاتنگی با حوزه محیط زیست دارد و اشتراک کاری بسیاری بین محیط زیست و مجموعه مدیریت شهری وجود دارد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه می‌توان برخی از خدمات مشاوره‌ای را به متولیان مدیریت شهری ارائه کرد، گفت: در بحث شهر سبز پایدار فرصت خوبی برای همدان فراهم شده است و از این فرصت باید نهایت استفاده صورت گیرد و البته این مهم تاکنون در حد یک تفاهم‌نامه و مغفول مانده است.
وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه شهر پایدار سبز باید عملیاتی و اجرایی شود، بیان کرد: شورای شهر و شهرداری بحران فقدان منابع مالی را مدیریت کنند و از ظرفیت اجتماعی تشکل‌ها و سمن‌ها استفاده شود.
محمدی با بیان اینکه در مجموعه محیط زیست توجه ویژه‌ای به سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد شده است، خاطر نشان کرد: غفلت در توجه به ظرفیت‌های تشکل‌ها و سمن‌ها با منطق سازگار نیست.
وی با بیان اینکه ظرفیت مناسبی در تشکل‌های مردم‌نهاد وجود دارد، افزود: با وجود محدودیت اعتبار و منابع باید به فرهنگ‌سازی پرداخته شود و فرهنگ‌سازی در مدیریت کشور و شهرداری همدان مغفول مانده است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست همدان با اشاره به اینکه به دلیل نبود فرهنگ‌سازی برخی مشکلات و هزینه‌ها وجود دارد، از اینکه در خصوص اتلاف سگ‎های بی‌سرپرست غفلت فراگیری وجود داشته، سخن راند و در ادامه اظهار کرد: در استان همدان به مدت هشت سال کارگروه مدیریت پسماند برگزار نشد.
وی با بیان اینکه متولی اصلی سگ‌های بی‎سرپرست در قانون معرفی شده است، گفت: البته این مهم اجرایی و عملیاتی نشده است.