مدیریت پسماند یکی از اهداف سال جاری محیط زیست چهارمحال و بختیاری

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 ساعت 18:45
مدیریت پسماند یکی از اهداف سال جاری محیط زیست چهارمحال و بختیاری

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری تمرکز ما بر مدیریت پسماند بوده و تا کنون چندین کارگروه در این راستا تشکیل شده است.

به گزارش پسماند ایران، سعید یوسف پور صبح سه شنبه در دور سوم نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط زیست با محوریت معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس که با حضور مدیران ۵ منطقه برگزار شد، اظهار کرد: یک درصد مساحت کشور متعلق به استان چهارمحال و بختیاری است که ۱۵٠٠ کیلومتر از رودخانه‌های اصلی کشور از این استان سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ درصد مساحت کشور جز مناطق حفاظت شده می‌باشد تصریح کرد: تالاب چغاخور تحت کنوانسیون رامسر است و تلاش ما بر این است که در سال جاری تالاب گندمان را نیز تحت کنوانسیون رامسر کنیم.

وی بیان کرد: حفاظت از استان به سال ۴۶ برمی‌گردد که تنگ صیاد قدیمی‌ترین منطقه حفاظت شده می‌باشد، که یک سوم آن ثبت کمیته جهانی پاریس قرار گرفته، همچنین ۳٠ آبشار دائمی و فصلی که جز بزرگترین آبشارهای کشور است در این استان وجود دارد.

یوسف پور ادامه داد: ۲ هزار گونه گیاهی در استان شناسایی شده است و یک سوم استان تحت عنوان ذخیره گاه زیست‌گاه زیست کره است.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۴ پاسگاه محیط‌بانی در استان وجود دارد که در برخی از آن‌ها کمبود نیرو وجود دارد.

وی یاداور شد: در سال ۱۴٠۳ تمرکز ما بر حوزه پسماند می‌باشد و از ابتدای سال تا کنون جلسات متعددی با عنوان کارگروه پسماند شروع کرده‌ایم چرا که عرصه مناسبی بر دفن پسماند وجود ندارد.

منبع خبر : خبرگزاری مهر