ارائه خدمات ذخيره‌سازي و جمع‌آوري پسماندهاي جزء عمراني و ساختماني در قم

دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 03:12
ارائه خدمات ذخيره‌سازي و جمع‌آوري پسماندهاي جزء عمراني و ساختماني در قم
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از ارائه خدمات ذخيره‌سازي و جمع‌آوري پسماندهاي جزء عمراني و ساختماني در قم خبر داد.


به گزارش شهر نيوز، سيد عبدالله ميرابراهيمي با اشاره به مديريت پسماندهاي جزء ساختماني با بيان اينكه جمع‌آوري همه پسماندها داراي ساز و كار معلوم و مشخصي است، اظهار كرد: جمع‌آوري پسماندهاي حفاري و خاك و نخاله در سطح شهر توسط ماشين‌آلات كاميون مديريت مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: ماشين‌آلات حفار سطح شهر و ماشين‌آلات حمل خاك و نخاله در ستاد ساماندهي شده و به تدريج تا حدي كه ممكن است فرآيند آن را الكترونيك مي‌كنيم و در سايتي كه بايد آنها را تخليه كنند، ثبت مي‌شود.
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با اشاره به مشكل پسماندهاي جزء گفت: شهروندان در زمينه حمل پسماندهاي تعميراتي كه در سطح شهر اتفاق مي‌افتد، مشكلاتي دارند، به همين منظور ساز و كاري براي اين امر تعريف شده است. وي خاطرنشان كرد: پيمانكار حمل اين پسماندها شناسايي شده، بنابراين شهروندان با تماس با شماره 31183 و ثبت سفارش، مخزن مقابل منزل آنها مستقر مي‌شود، زباله داخل مخزن ريخته مي‌شود و سپس با ماشين‌آلات مكانيزه در اين بخش جمع‌آوري و در مكاني مناسب تخليه مي‌شود.
ميرابراهيمي اهميت اجراي اين طرح را مورد توجه قرار داد و افزود: اين طرح از مشكلات زيست محيطي، نازيبايي و مزاحمت‌هاي شهروندي و همسايه‌ها جلوگيري مي‌كند، اطلاع‌رساني لازم نيز در اين زمينه صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه هر ساله در پايان سال طرح پاكسازي مبادي ورودي و خروجي شهر در دستور كار است، گفت: بر همين اساس پاكسازي معابر حريم شهر و كمربندي با ماشين‌آلات شهرداري، ادارات و پيمانكاران صورت مي‌گيرد، بنابراين امسال نيز مانند سنوات گذشته پاكسازي و جا به جايي و حذف خاك و نازيبايي‌هاي نخاله‌هاي ساختماني در ورودي‌هاي شهر در دستور كار قرار گرفته تا در زمينه پذيرايي زائران و مسافران در ايام نوروز مشكلي وجود نداشته باشد.