فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند

سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 ساعت 21:56
فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد: فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی در مبدأ تفکیک می‌شود و ۷۰ درصد، پسماند‌تر هستند.

به گزارش پسماند ایران، محمدرضا برزگر گفت: روزانه ۳۰۰ الی ۳۳۰ تن پسماند خانگی در شهر یزد تولید می‌شود که حدود ۷۰ درصد پسماند‌های تولیدی، پسماند‌تر (مواد آلی) است و فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی در مبدأ تفکیک می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در مورد میزان زباله‌های استان یزد به تفکیک نوع آنها، بیان کرد: سرانه هر شهروند یزدی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ گرم نفر در روز است و به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماند‌های تولیدی، پسماند‌تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

برزگر با اشاره به اینکه پسماند‌ها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

وی تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماند‌های خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماند‌های خشک است.
برزگر عنوان کرد: در حدود ۳ درصد از پسماند خشک در طرح تفکیک از مبدأ جمع‌آوری صورت می‌پذیرد.

منبع خبر :  خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد