رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند

پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 ساعت 22:49
رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی، اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند است و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در مسیر بهترشدن شرایط حرکت خواهیم کرد.

به گزارش پسماند ایران و به نقل از روابط عمومی شهرداری، مصطفی عسکری با اشاره به اینکه عملکرد سازمان پسماند نسبت به گذشته با تغییرات روبه‌رشدی همراه بوده است و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در مسیر بهتر شدن شرایط حرکت خواهیم کرد، اظهار کرد: رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی، اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند است.

وی با اشاره به اینکه دفن پسماندهای بیمارستانی طبق دستورالعمل مدیریت پسماندهای بیمارستانی به‌صورت تخصصی و در ترانشه جداگانه انجام می‌شود، افزود: پسماند ارمغان زندگی مدرن و صنعتی امروزی ما انسان‌ها و مهم‌ترین چالش کنونی طبیعت در همه کشورها از جمله کشور ماست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با بیان اینکه برای ترغیب و تشویق کودکان، تعدادی از دانش‌آموزان به‌عنوان «همیار بازیافت» انتخاب شده‌اند و وظایف آن‌ها نیز مشخص و آموزش‌های لازم ارائه شده است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش به‌عنوان دو اصل مهم در دستور کار سازمان قرار دارد و در این خصوص آموزش تفکیک از مبدأ و مدیریت پسماند به دانش‌آموزان انجام شده است.

وی یادآور شد: حفر ترانشه برای دفن پسماندهای عادی، بیمارستانی و پساب‌های خانگی، مدیریت شیرابه‌ها، احداث سرویس بهداشتی‌، گسترش فضای سبز، نمازخانه و سالن غذاخوری برای رفاه کارکنان کارخانه بازیافت، از اقدامات پیشِ‌روی این سازمان است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری محقق شود.