پرچمداران بازیافت در جهان

چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت 12:37
پرچمداران بازیافت در جهان

 

کشورهای توسعه یافته هر روز به موفقیت جدیدی در مسیر بازیافت زباله و پویاسازی این چرخه مهم دست می یابند.

 

امروزه دستیابی به روش های پیشرفته در تولید، تفکیک، جمع آوری و بازیافت زباله بخش مهمی از راهبردهای آموزشی و مدیریتی کشورهای پیشرفته را به خود اختصاص داده است تا جایی که از زباله به عنوان کالایی با ارزش نیز نام برده می شود که می تواند از یک بحران به فرصت تبدیل شود.
پسماند ایران - حتما بارها با مفاهیمی چون مدیریت پسماند، زباله های خطرناک، شیرابه و ... برخورد داشته اید. تا حیات انسان روی کره زمین ادامه دارد چالشی با نام زباله نیز همراه او خواهد بود. امروزه دستیابی به روش های پیشرفته در تولید، تفکیک، جمع آوری و بازیافت زباله بخش مهمی از راهبردهای آموزشی و مدیریتی کشورهای پیشرفته را به خود اختصاص داده است تا جایی که از زباله به عنوان کالایی با ارزش نیز نام برده می شود که می تواند از یک بحران به فرصت تبدیل شود.
از این رو شاهد هستیم کشورهای توسعه یافته هر روز به موفقیت جدیدی در مسیر بازیافت زباله و پویاسازی این چرخه مهم دست می یابند. در چنین حالتی نه تنها مساله بازده اقتصادی مطرح می شود بلکه محیط زیست نیز شرایط بهتری خواهد داشت که حاصل تمامی این ها اقتصادی موفق تر و کاهش تبعات ناشی از عدم مدیریت علمی زباله ها خواهد بود.
با این توضیحات مشخص شد که مطلب امروز ما درباره زباله خواهد بود. تصمیم داریم تا کشورهای جهان با بیشترین میزان بازیافت زباله را معرفی کنیم، با پول نیوز همراه باشید.


آلمان
حجم زباله بازیافت شده: 65 درصد از کل
زباله دفن شده: 0 درصد


کره جنوبی
حجم زباله بازیافت شده: 59 درصد از کل
زباله دفن شده: 16 درصد


اسلوونی/ اتریش
حجم زباله بازیافت شده: 58 درصد از کل
زباله دفن شده: 36 درصد / 4 درصد


بلژیک
حجم زباله بازیافت شده: 55 درصد از کل
زباله دفن شده: 1 درصد


سوئیس
حجم زباله بازیافت شده: 51 درصد از کل
زباله دفن شده: 0 درصد