نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی میبد، آماده دریافت پسماندهای بازیافتی است

چهارشنبه 29 دی 1400 ساعت 11:13

ضایعاتی شامل انواع پلاستیک ، کاغذ ، فلز و لوازم فرسوده قابل بازیافت به چرخه اقتصاد از مردم دریافت و به جای آن بن خرید صنایع دستی داده می شود.

پسماند ایران :  شهردار میبد با تاکید بر فرهنگ سازی تفکیک زباله گفت: نمایشگاه عرضه محصولات خانگی همراه با تحویل گرفتن پسماندهای خانگی از مردم با همکاری شهرداری و دست اندرکاران طرح بازیافت و بانوان فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی دایر شده‌است.

به گزارش ایرنا مجید بهارستانی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه یاد شده افزود: ضایعاتی شامل انواع پلاستیک ، کاغذ ، فلز و لوازم فرسوده قابل بازیافت به چرخه اقتصاد از مردم دریافت و به جای آن بن خرید صنایع دستی داده می شود.

وی انجام اقداماتی که برای اجرای طرح بازیافت زباله در دستور کار شهرداری میبد است و آسیب انباشت زباله برای محیط زیست و سفره های آب زیرزمینی  را یادآور و پیشقدم بودن مردم میبد در حوزه صنایع دستی به خصوص زیلو و سفال و ارایه کارهای نو در این عرضه با هدف ایجاد رفاه برای جامعه انسانی را نیز ستود.

مسئول نمایشگاه برگزار شده در حسینیه چهارده معصوم امیر آباد نیز گفت: ۶۰ نفر از بانوان محصولاتی شامل شمع سازی ، گلسازی ، کاربافی ، انواع لباس ، بافتنی و خوراکی جات را در نمایشگاه به معرض عرضه و فروش گذاشته‌اند.

فهیمه برزگری انجام کارهای حمایتی و ارایه مشاوره به بانوان برای توانمند سازی در کنار برگزاری نمایشگاه را یادآور شد.