مخازن زباله شهر تهران ۴ وعده در شبانه‌روز تخلیه می‌شوند

دوشنبه 15 آبان 1402 ساعت 16:54
مخازن زباله شهر تهران ۴ وعده در شبانه‌روز تخلیه می‌شوند

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران گفت: مخازن زباله‌ای که در نقاط مختلف سطح شهر تهران وجود دارند، در طول شبانه روز ۴ وعده و در ساعت‌های معین تخلیه می‌شوند.

پسماند ایران : حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: ناوگان جمع آوری زباله در سطح شهر تهران همچنان مثل قبل همان ساعت ۹ شب به جمع آوری زباله‌ها در پایتخت اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: چون برخی از شهروندان رعایت نکرده و زباله‌های خود را تا ساعت ۹ شب به مخازن زباله‌ها منتقل نمی‌کنند و در ساعات مختلف این کار را انجام می‌دهند، ما در خدمات شهری شهرداری در طول روز هم به طور مستمر کار جمع آوری زباله را ادامه می‌دهیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اگر همه مردم کار جابجایی زباله را در ساعت ۹ شب انجام بدهند ما هم همان موقع زباله‌ها را جمع آوری کرده و منتقل می‌کنیم.

نظری در ادامه تأکید کرد: ما در طول یک شبانه روز در سطح شهر تهران ۴ بار کار جمع آوری زباله را انجام می‌دهیم؛ یکبار ساعت ۹ شب تا ساعت ۳ بامداد، از ساعت ۳ بامداد تا ساعت ۷ صبح و از فاصله ۷ صبح تا ساعت ۹ صبح راننده‌های خودروهای حمل زباله یک استراحت کوتاه دارند و از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر مجددا در سومین نوبت کار جمع‌آوری زباله را انجام می‌دهند؛ همینطور از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۴ که زمان ناهار و استراحت رانندگان است و پس از آن از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در چهارمین نوبت زباله‌های سطح شهر را جمع آوری می‌کنند.

وی یادآور شد: همانطور که مسئله پاکیزگی و نظافت شهر برای شهروندان و عموم مردم پایتخت مهم است برای ما هم از موضوعات مهم و اولویت دار در شهرداری تهران است و در جهت تحقق خواسته شهروندان تهرانی از همه توان و ظرفیت‌های موجود در شهرداری بهره‌مند می‌شویم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اضافه کرد: مسئله ارتقاء بسترهای خدمت رسانی به ویژه در حوزه خدمات شهری از اهمیت بسیار زیادی برای افزایش رضایت مردم از شهرداری برخوردار است و ما وظیفه خود می‌دانیم تا در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان تلاش کنیم.

نظری همچنین تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی جابجایی زباله به مخازن سطح شهر و خروج آن‌ها از منزل و نگه نداشتن زباله‌ها در خانه نقش مهمی است و این اقدام یعنی نگهداری زباله‌ها در طول شب در منزل عوارض بسیار بدی دارد و از آنجا که مردم خیلی رسانه‌ها را قبول دارند، امیدواریم رسانه‌ها در تحقق فرهنگ‌سازی بیش از پیش تلاش کنند.