رونمایی از سامانه هوشمند" بازیاب" در راستای گسترش فرهنگ مدیریت بازیافت

شنبه 20 آبان 1402 ساعت 22:54
رونمایی از سامانه هوشمند

در مراسم گرامیداشت روز کیش و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از سامانه هوشمند بازیاب شرکت عمران، آب و خدمات رونمایی شد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آئین گرامیداشت " روز کیش" که شامگاه جمعه 19 آبان در تالار شهر کیش برگزار شد با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و محسن نظر پور مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات از سامانه هوشمند زیست محیطی "بازیاب" رونمایی شد.

با توجه به اهمیت مقوله بازیافت در حفظ محیط زیست و پیشرو بودن جزیره در اجرای طرح های زیست محیطی طراحی "سامانه بازیاب" با تمرکز بر جمع آوری سریع پسماند از واحد های تولید کننده نظیر هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید و منازل و انتقال آن به سایت بازیافت و نیز جلب مشارکت های مردمی در مدیریت بهینه پسماندهای قابل بازیافت و موفقیت بیشتر طرح تفکیک پسماند از مبدا در دستور کار شرکت عمران، آب و خدمات قرار گرفت.

کاهش زمان ماندگاری پسماندها در کانتینر های ویژه پسماند در مجموعه های مسکونی و خدماتی و حفظ نظافت و آراستگی نقاط مختلف شهری و محیط زیست از جمله مزایای استفاده از این سامانه هوشمند است.

سامانه بازیاب از سه جزء کاربر که واحد تولید کننده بازیافت است، پنل مدیریتی جهت هماهنگی با کاربر و سیستم جمع آوری شامل خودروهای جمع آوری و حمل پسماند تشکیل شده است و پس از ثبت اطلاعات از جمله نشانی، شماره تماس و میزان پسماند تولیدی توسط کاربران ، خودروهای جمع آوری کننده بازیافت در محل حاضر و پسماندها را جهت انتقال به سایت بازیافت تحویل می گیرند.

این سامانه در حال حاضر بر روی سیستم عامل های اندروید قابل نصب است و بزودی نسخه تحت وب این برنامه با قابلیت نصب بر روی تمامی سیستم های عامل هم آماده خواهد شد.

علاقمندان برای نصب این سامانه می توانند به سایت کافه بازار به آدرس http://cafebazaar.ir/app/com.bazyaab.client مراجعه کنند.