سرپرست فرمانداری رشت خبر داد؛ تولید روزانه ۶۰۰ تن زباله در شهر رشت

پنجشنبه 25 آبان 1402 ساعت 14:55
سرپرست فرمانداری رشت خبر داد؛ تولید روزانه ۶۰۰ تن زباله در شهر رشت

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه بر ضرورت آموزش تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و گفت: روزانه ۶۰۰ تن زباله در شهر رشت تولید می شود.

به گزارش پسماند ایران، کیا عاشوری بعد از ظهر پنجشنبه در ستاد مدیریت پسماند شهرستان رشت اظهار کرد: با آگاهی رسانی، افزایش مشارکت عمومی در مدیریت زباله در حوزه تفکیک می‌توان برای کاستن از دغدغه جامعه بشری نسبت به محیط زیست گام برداشت.

سرپرست فرمانداری رشت بر ضرورت آموزش تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و ادامه داد: روزانه ۶۰۰ تن زباله در شهر رشت تولید می‌شود که برای کاهش این مقدار نیازمند برنامه ریزی منسجم هستیم.

وی افزود: باید با استفاده از توانمندی گروه‌های مردم نهاد و جلب مشارکت دانش آموزان، بانوان و معتمدین، نسبت به محله محور کردن و آموزش فرهنگ تفکیک پسماند در خانه اقدامات لازم صورت گیرد.

عاشوری با اشاره بر بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای مدیریت پسماندها اضافه کرد: تلاش ما این است که با استفاده از این ظرفیت و استفاده از تکنولوژی‌های نوین در حوزه جمع‌آوری پسماند، تولید زباله در این شهر را کاهش دهیم.

وی به جمعیت بالای ساکن شهرستان رشت و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای فرهنگ سازی اشاره و تصریح کرد: شهرستان رشت در ایام مختلف سال پذیرای حجم بالایی از گردشگران است و با واقع شدن در مرکز استان با حجم انبوهی از زباله مواجه بوده که این امر مدیریت پسماند در این شهرستان را از اهمیت بالایی برخوردار کرده است.

عاشوری با بیان اینکه در حوزه فرهنگ سازی و اجرای تفکیک از مبدا اقدامات قابل توجه و منسجمی صورت نگرفته است، اضافه کرد: بایستی با پرهیز از اقدامات تکراری روش‌های نوین برای نهادینه کردن فرهنگ درست در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر اینکه نقش شهرداران و دهیاران در مدیریت پسماند بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: مدیران شهری و روستایی اقدامات اجرایی خود را در این حوزه گسترش داده و تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار قرار دهند.

عاشوری با تاکید بر اینکه مدیریت پسماند در شهرها و روستاها نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است، تصریح کرد: مدیریت پسماند یکی از مباحث مهمی است که موفقیت در اجرای آن مستلزم همکاری همه جانبه دستگاه‌های متولی و شهروندان است.

 
منبع خبر : خبرگزاری مهر