شناسایی ۸ مکان برای ساماندهی زباله آمل

جمعه 26 آبان 1402 ساعت 11:05
شناسایی ۸ مکان برای ساماندهی زباله آمل

هشت منطقه برای جانمایی زباله‌سوز آمل بعد از مهلت تعیین شده رئیس جمهور شناسایی شده و طبق اظهارات سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران با اخذ مجوز محیط زیست مکان مورد نظر انتخاب می‌شود.

به گزارش پسماند ایران، وضعیت بغرنجی زباله در منطقه عمارت شهرستان آمل نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشت به‌طوری‌که رئیس جمهور در چهارمین نشست ویژه رفع موانع تولید دستور داد طی ۱۵ روز آینده جانمایی و جابه‌جابی جدید محل دفن پسماندهای شهر آمل با پیگیری استاندار مازندران انجام شود و وزارت نیرو همزمان کار پاکسازی و ایزوله محل دفن فعلی و عملیات اجرایی تکمیل طرح سد هراز را آغاز کند.

بعد از برگزاری کارگروه پسماند و جلسات متعدد برای جانمایی مکان‌های جدید زباله در این زمینه تصمیماتی گرفته شد که در این‌باره سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این زمینه در آخرین اظهارنظر گفت: محل عمارت به واسطه فعالیت سد هراز قرار است متوقف شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور مهلتی را برای جانمایی محل جدید جدید تعیین کرد، افزود: از اماکنی که تاکنون مطرح شد ۸ نقطه شناسایی شد.

استاندار مازندران بیان کرد: از این ۸ نقطه به دو یل سه نقطه خاص‌تری در کمیته‌ای که به همین منظور در حوزه پسماند بحث‌هایی انجام شد، رسیدیم.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه اینگونه نیست که بدون اخذ مجوز محیط زیست بتوان فعالیتی را آغاز کرد، خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش زباله آمل برای انتقال به مکان جدید تمهیداتی را اتخاذ کردیم.

وی تصریح کرد: بخشی از زباله به مجموعه زباله‌سوز که در استان فعال است، منتقل خواهد شد.

استاندار مازندران گفت: همچنین از طریق معاونت علمی ریاست‌جمهوری مرکز دانش‌بنیانی تعیین شد تا بهترین کارخانه تبدیل زباله در آمل با بودجه مشخص ایجاد شود.

منبع خبر :  خبرگزاری فارس از مازندران