از ۶ سایت بازیافت پسماند کرمانشاه چه خبر؟

سه شنبه 30 آبان 1402 ساعت 14:58
از ۶ سایت بازیافت پسماند کرمانشاه چه خبر؟

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه آخرین وضعیت شش سایت مدیریت پسماند استان کرمانشاه را تشریح کرد.

پسماند ایران : صلاح‌الدین محمودی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه مقرر شده در استان کرمانشاه شش مرکز منطقه‌ای برای مدیریت و بازیافت پسماندهای عادی شهری راه‌اندازی شود تا این سایت‌ها مناطق مختلف استان را پوشش دهند، گفت: از این شش سایت هم اکنون تنها سایت بازیافت پسماند شهر کرمانشاه که از سنوات گذشته راه‌اندازی شده، فعال است.

وی ادامه داد: یک سایت دیگر نیز برای شهرستان اسلام آبادغرب در نظر گرفته شده که اکنون ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دست احداث می‌باشد.

محمودی با بیان اینکه یک سایت نیز برای بازیافت پسماند شهرهای سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، ازگله و ریجاب تعریف شده است، افزود: مطالعات این سایت انجام و محل آن نیز مشخص  و واگذار شده و اکنون کار در مرحله آغاز عملیات اجرایی است.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه درباره سایت بازیافت پسماند گیلانغرب نیز گفت: شهر گیلانغرب از گذشته یک سایت بازیافت زباله داشته که اکنون غیرفعال است و در حال حاضر فعالسازی سایت موجود در این شهرستان پیگیری می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: برای شهرستان‌های شرقی استان شامل سنقر، صحنه، هرسین و کنگاور نیز یک سایت تعریف شده، اما هنوز نه مطالعاتی برای آن صورت گرفته و نه جانمایی و محل اجرای سایت مشخص شده است.

وی با اشاره به سایت پسماندی که برای منطقه اورامانات و پوشش پسماند شهرهای این حوزه در نظر گرفته شده، اظهار کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه توافقی برای تعیین یک محل مشخص در اورامانات برای احداث سایت پسماند صورت نگرفته و مقرر شد هرکدام از شهرهای این منطقه به صورت منفک برنامه جامع مدیریت پسماند شهری خود را ارائه دهند که این کار نیز هنوز انجام نشده است.

 این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر شهرهای مختلف استان محل دفن پسماند به صورت سنتی دارند، گفت: هیچکدام از جایگاه‌های دفن پسماند استان حتی جایگاهی که در کرمانشاه داریم، مجوز محیط زیستی ندارد.

محمودی خاطرنشان کرد: جایگاه دفن پسماند جوانرود به جهت نزدیکی به شهر شرایط نامناسبی داشته و می‌تواند معضلاتی را هم بلحاظ زیست محیطی و هم برای سلامت شهروندان رقم بزند.