گلایه امام جمعه ماهدشت از بوی نامطبوع مرکز حلقه دره

جمعه 03 آذر 1402 ساعت 22:08
گلایه امام جمعه ماهدشت از بوی نامطبوع مرکز حلقه دره

امام جمعه ماهدشت کرج در خصوص حلقه دره و مرکز دفن زباله گفت: چندین سال مردم این منطقه در رنج بسر می برند و برخی روز ها که باد از آن سمت می وزد، فضای شهر بوی تعفن به خودش می گیرد، خب کی بناست حل شود؟

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری برنا از استان البرز، حجت الاسلام و المسلمین علی رادمرد در خطبه های نماز جمعه این هفته ماهدشت کرج با اشاره به اینکه ۵ آذر ماه سالروز تاسیس و تشکیل بسیج مستضعفین است، اظهار کرد: جا دارد گرامی بداریم یاد و نام امام راحل عزیزمان را و همچنین شهدای عظیم القدرمان را و محضر همه ی بسیجیان عزیز خاصه فرماندهان محترم ناحیه و حوزه های بسیج تبریک و تهنیت عرض کنم و از تلاش های عزیزان بسیجی، خاصه فرمانده محترم ناحیه و فرماندهان حوزه های بسیج ماهدشت و شهرک پیام، برادران و خواهران گرانقدر تشکر و قدردانی دارم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، در جمله‌ای نغز فرمودند: "فتح الفتوح امام، پرورش جوانان بسیجی بود". این بیان گویای این حقیقت مهم است که به خلاف آنچه اغلب مردم، حتی انقلابی و متدین تصور می‌کنند، محصول واقعی هر انقلاب، و سنجه‌ای که باید موفقیت هر انقلابی را با آن مورد ارزیابی قرار داد، پیش و بیش از هر چیز، نه پیشرفت‌های علمی و صنعتی و نظامی و اقتصادی و مانند آنها، که تحولی است که در جان‌ها پدید آورده، و کیفیت و کمیت انسان‌های ترازی است که توانسته است در دامان خود پدید آورد و بپرورد.

امام جمعه ماهدشت کرج ادامه داد: پدیده مبارک و نورانی بسیج مستضعفین، از عظیم‌ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام خمینی رضوان الله علیه است.

وی خاطرنشان کرد: امام بسیج و بسیجیان را مصداق کاملی از ایثار، فداکاری، اخلاص، عشق به خدا، عشق به اسلام، عشق به شهادت و مردمی بودن می‌دانستند.

حجت الاسلام رادمرد ادامه داد: ایشان فراگیربودن، داوطلبانه‌بودن اعضا، مردمی‌بودن، پایداری، پایبندی به اصول و مبانی دینی و توانایی در برخورد با هر گونه تهدید فرهنگی و نظامی را از ویژگی‌های بسیج برشمرده‌اند و فرمودند که عامل موفقیت بسیج در ایمان آنان نهفته است؛ بسیج مولودی جدید است که کارشناسان جهانی نمی‌توانند آن را بشناسند.

وی گفت: هرگاه قوه ایمان در ملتی زنده شود، همگان را به قیام برای خدا فرا می‌خواند و می‌تواند سرتاسر یک کشور را بسیج کند، معیار حرکت بسیج هم همین اسلام و درک مفاهیم عالی آن است.

امام جمعه ماهدشت کرج با اشاره به اینکه بسیج و بسیجی با قدرت ایمانی که دارد در همه ی عرصه ها که ورود کند موفق و سربلند است، اظهار کرد: مانند دانشمند عزیز هسته ای مان شهید وارسته و فرزانه و محقق و دانشمند دکتر محسن فخری زاده که سه شنبه ۷ آذرماه سالروز شهادت او بدست دست های آلوده رژیم منحوس صهیونیستی است.

وی عنوان کرد: همین فرهنگ بسیجی است که وقتی توسعه پیدا میکند مانند مقاومت حزب الله و حشد الشعبی و گروه های مقاومت فلسطینی شکل می گیرد و ابرقدرت های پوشالی را به چالش می کشد.

حجت الاسلام رادمرد تصریح کرد: به تعبیر رهبر فرزانه و حکیم مان که فرمودند، رژیم پر ادعای صهیونستی از یک گروه نه یک کشور، نه یک دولت، شکست خورد و ضربه فنی شد و این بمباران ها و جنایات جبران آن شکست فضاحت بار نخواهد کرد.

وی افزود: اخیرا هم مطلع شدید که آتش بس چند روزه اعلام کردند آنهم با شرایط حماس که این خود یک پیروزی جدیدی است که اعلام کردند که اگر آتش بس ادامه پیدا نکند ، سایر گروه های مقاومت ورود خواهند کرد و حماس هم قابلیت های جدید خود را به میدان خواهد آورد ، این همان ظرفیت نورانی بسیج است. به امید نصرت مردم قهرمان و مظلوم فلسطین و نصرت نهایی ظهور حضرت حجت سلام الله علیه.

امام جمعه ماهدشت کرج گفت: در سال های گذشته، رهبر انقلاب، بارها و به بهانه های مختلف، از قانون حجاب دفاع کردند و محکم پشت آن ایستاده اند. اتفاقاً بارها شده است که به صراحت، از اقدام امام راحل در زمینه حجاب، تمجید کرده اند.

وی افزود: برای مثال فرمودند: «امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد».‌با این بیان مسئولین هنوز پی به هشدارهای رهبری معظم نبردند و نسبت به یک اقلیت هنجارشکن، که هم خلاف شرع مرتکب می شوند و خلاف قانون بی تفاوتند، آقای مسئول غیرتت کجا رفته ؟ مسئولیت دست شماست! اهرم های قانونی دست شماست ! چرا اقدام نمی کنید؟ آقای نیروی انتظامی، آقای قوه قضائیه، آقای دولت، خودتان می گوید معطل لایحه عفاف و حجاب نباید ماند و قانون های فعلی کفایت می کند! خب ، اقدامتان کو ؟ حرف درمانی نسبت به دغدغه های به حق مؤمنین بس است! اقدامات فرهنگی تان، اقدامات تبیینی تان، اقدامات قضائی تان در جای خودش در فضای عمومی کجاست ؟ اعتبارات دست شماست ! اختیارات دست شماست! به خاطر اسلام و انقلاب و خون شهدا به خودتان بیایید و کاری بکنید!

حجت الاسلام رادمرد در خصوص حلقه دره و مرکز دفن زباله گفت: چندین سال مردم این منطقه در رنج بسر می برند و برخی روز ها که باد از آن سمت می وزد، فضای شهر بوی تعفن به خودش می گیرد، خب کی بناست حل شود؟ می گویند دستگاه زباله سوز راه حل است و از چین باید خریداری شود و در حال تنظیم قرارداد و غیره هستیم، اگر بپذیریم راه حل فقط آن است.

وی ادامه داد: تا کی مردم ما در شهر و شهرک پیام باید رنج بکشند و تحمل کنند، در زمانی دیگر هر عرض کردم، دستگاه زباله سوز ساده ترین را و گران ترین راه است و تنها راه حل نیست مگر موضوعی دیگر میان باشد ، راه دیگری هم هست، مقداری سخت و ارزان و آن هم ورود دادن شرکت های دانش بنیان است، بیایند تا مشکل را حل کنند و آورده و سودش تنها تولید برق مانند دستگاه زباله سوز نباشد که علاوه بر آن کارهای دیگری هم انجام شود.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه خوشبختانه موضوع شهرستان شدن ماهدشت در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و برای تایید نهایی به هیئت دولت ارسال شده، گفت: ان شاءالله بزودی شاهد این اتفاق مهم و تاثیر گذار در منطقه باشیم ، این یکی از مطالبات به حق و فوری این مردم است که جا دارد از نماینده محترم ولی فقیه حضرت آیت الله حسینی همدانی و استاندار محترم که در سفر اول ریاست محترم جمهور مطرح شد و مطالبه شد و در همان جلسه مورد موافقت آیت الله رئیسی قرار گرفت که از ایشان هم قدردانی می کنیم ، همچنین از نمایندگان محترم که پیگیری کردند ، از مسئولین سابق که در این شهر و در این تریبون مطالبه کردند و ان شاء الله محقق خواهد شد.

وی در خصوص اردوگاه الزهرا متذکر شد: در این باره برای یکی از مسئولین پیامی فرستادم که واقعا من احساس نگرانی می کنم، برای این اردوگاه بلحاظ مسائل و دغدغه هایی که هست و باید عملیات نجاتی شکل بگیرد و از این وضعیت خارج شود و راه حل هم اینست که برگردد به استان تا به آن رسیدگی شود ، که در این بخش هم وزیر فعلی و محترم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر صحرائی موافقت خودشان را اعلام کردند که منتظریم همین امسال خبر بازگشت این اردوگاه هم اعلام شود و از آقای وزیر می خواهیم که در سفر دوم ریاست محترم جمهور به استان البرز این خبر خوش را هم بدهند.