جمع‌آوری روزانه 110 تن زباله از سطح شهر قم 

دوشنبه 04 دی 1402 ساعت 13:42
جمع‌آوری روزانه 110 تن زباله از سطح شهر قم 

مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: 30 کیلومتر از انهار سطح منطقه عمری بالای 30 سال دارد و باید تعویض شود.

پسماند ایران : سیدرضا حسینی با اشاره به وظایف حوزه خدمات شهری منطقه، اظهار کرد: رفت و روب و نظافت، پاکسازی انهار، ساماندهی روز بازارها و جلوگیری از اماکن مزاحم، از بین بردن حشرات موذی، پیشگیری و انجام اقدامات لازم در خصوص سیلاب‌های پیراشهری، حفظ و نگهداری فضای سبز جزئی از وظایف حوزه خدمات شهری هر منطقه است.
وی افزود: بودجه حوزه خدمات شهری منطقه دو به صورت ماهیانه 3 میلیارد و 500 میلیون و بودجه حوزه فضای سبز 2 میلیارد و 500 میلیون تومان پیش بینی و اختصاص داده شده است.
مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه روزانه 2000 مترمربع از سطح منطقه و 118 کیلومتر انهار رفت و روب می‌شود، تصریح کرد: روزانه 110 تن زباله از سطح منطقه جمع‌آوری شده و به مراکز مدیریت پسماند منتقل می‌شود.
حسینی با بیان اینکه 30 کیلومتر از انهار سطح منطقه عمری بالای 30 سال دارد و باید تعویض شود، تاکید کرد: حدود 180 نفر در حوزه خدمات شهری و 130 نفر در حوزه فضای سبز مشغول خدمت‌رسانی به شهر هستند.
وی با اشاره به مشکلات وانت‌بارها، اضافه کرد: جانمایی وانت‌بارها در منطقه مشخص شده و ما هر شب در خیابان‌های سواران، شاهد، ولی‌عصر و بلوار یادگار امام از ساعت 21:00 تا 4:00 بامداد با مشکلاتی برای نظافت با توجه به محدودیت زمانی مواجه هستیم.
مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: هفت غرفه میوه و تره‌بار و یک روز بازار در سطح منطقه وجود دارد و مجموعه خدمات شهری به منظور کاهش ترافیک و ساماندهی وانت بارها تلاش دارد تا روز بازار دائمی در بوستان جوان دایر کند.

منبع خبر : ایمنا