استنکاف زیست‌محیطی ۴ شهرداری خوزستان به مقام قضایی گزارش می‌شود

یکشنبه 15 بهمن 1402 ساعت 18:53
استنکاف زیست‌محیطی ۴ شهرداری خوزستان به مقام قضایی گزارش می‌شود

میزان تحقق عملکرد این شهرداری‌ها حدود ۲۰ درصد بوده است بنابراین گزارش عدم اقدام مناسب و استنکاف آن‌ها را به مقام قضایی ارائه می‌شود و باید تا قبل از نوروز این کانون‌ها پاکسازی شوند.

پسماند ایران:  معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تعیین مهلت برای چهار شهرداری خوزستان به منظور پاکسازی کانون‌های زباله، گفت: میزان تحقق عملکرد این شهرداری‌ها حدود ۲۰ درصد بوده است بنابراین گزارش عدم اقدام مناسب و استنکاف آن‌ها به مقام قضایی ارائه می‌شود.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود کانون‌های زباله در چند نقطه استان خوزستان و شکایت قضایی علیه چهار شهرداری اظهار کرد: پیش از این، کانون‌های زباله در چند نقطه شناسایی شدند و اخطاریه‌هایی در این خصوص صادر شد. در این راستا برای چهار شهرداری اهواز، کارون، حمیدیه و باوی مهلت پاکسازی کانون‌های زباله تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه در اطراف اهواز ۵۴ نقطه کانون زباله وجود دارد، افزود: در دی‌ماه دستور قضایی برای پاکسازی کانون‌های زباله و جلوگیری از آلودگی هوا به این شهرداری‌ها ابلاغ شده و بنا به دستور قضایی باید در ۱۵ روز نسبت به پاکسازی کامل زباله در کانون‌های زباله اقدام می‌کردند اما با وجود اینکه مهلت این شهرداری‌ها تمام و مهلت را تمدید نیز کردیم، همچنان عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان تحقق عملکرد این شهرداری‌ها حدود ۲۰ درصد بوده است بنابراین گزارش عدم اقدام مناسب و استنکاف آن‌ها را به مقام قضایی ارائه می‌شود و باید تا قبل از نوروز این کانون‌ها پاکسازی شوند.