سایت کمپوست شهرداری بوشهر راه‌اندازی می‌شود

چهارشنبه 02 اسفند 1402 ساعت 16:34
سایت کمپوست شهرداری بوشهر راه‌اندازی می‌شود

در راستای مصوبه کارگروه مدیریت پسماند استان، سایت کمپوست شهرداری بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر با دستور جلسه «بررسی مصوبات پیشین کمیته فنی کارگروه پسماند استان» و «ارائه اقدامات انجام شده فرمانداری‌های بوشهر و تنگستان در خصوص تدوین طرح جامع مدیریت پسماند شهری» در سالن جلسات شهرداری بوشهر برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر، شهردار و معاونین شهرداری بوشهر، نمایندگان فرمانداری‌های بوشهر و تنگستان، کارشناسان اداره‌کل محیط زیست و سازمان پسماند، مشاور پروژه جانمایی سایت منطقه‌ای دفن پسماند بوشهر و... برگزار شد، آخرین اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند شهرستان‌های بوشهر و تنگستان در خصوص جانمایی سایت مشترک دفع پسماند این دو شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، حسین حیدری شهردار بوشهر با اشاره به اهمیت احداث هر چه سریع‌تر سایت جدید دفن پسماند و استفاده از تجهیزات بروز و مدرن در این سایت افزود: در سال جاری مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرداری بوشهر برای جابه‌جایی سایت دفن پسماند به مکان مصوب تخصیص داده شد و این آمادگی وجود دارد که با بررسی نهایی و تصویب کامل طرح، جابه‌جایی سایت دفن فعلی بوشهر به سرعت انجام شود.

حیدری در ادامه با تاکید بر اینکه زباله‌ها در صورت بازیافت و استفاده از تجهیزات مناسب می‌تواند سودآوری قابل توجهی برای خدمات‌رسانی به مردم ایجاد کند، خاطرنشان کرد: با توجه با خواسته دیرین مردم بوشهر به‌ویژه محلات جنوبی مبنی بر جابه‌جایی هر چه سریع‌تر سایت دفن قدیمی و همچنین آمادگی شهرداری بوشهر، امیدواریم هر چه سریع‌تر مطالعات نهایی صورت گرفته و این خواسته بحق مردم محقق شود.

 در ادامه این نشست، با تاکید مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر و موافقت اداره‌کل محیط زیست  استان، یکی از مهمترین مصوبات جلسه به اعطای مجوز راه‌اندازی سایت کمپوست توسط شهرداری بوشهر اختصاص یافت که بر اساس آن، شهرداری بوشهر می‌تواند در مرحله اول به مدت دوسال و تا زمان انتقال دائم سایت جدید منطقه‌ای دفن پسماند، به احداث سایت کمپوست در محل فعلی سایت دفن اقدام کند.

به گزارش پسماند ایران به نقل از شهرداری بندر بوشهر، تشکیل سایت کمپوست می‌تواند با کاهش حجم زباله‌ها و تبدیل آنها به کود، در کاهش و کنترل آلودگی‌ها و حذف شیرابه‌های زباله‌ها کمک کند.

همچنین عبدالرحمن مرادزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، در این جلسه با اشاره به اهمیت احداث هرچه سریع‌تر سایت جدید دفن پسماند و استفاده از تجهیزات بروز و مدرن افزود: اقدامات جدی برای جابه‌جایی سایت دفن پسماند به مکان مصوب تخصیص یابد و  با بررسی نهایی و تصویب کامل طرح، جابه‌جایی سایت دفن فعلی بوشهر به سرعت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه با خواسته دیرین مردم بوشهر به‌ویژه محلات جنوبی مبنی بر جابه‌جایی هرچه سریع‌تر سایت دفن قدیمی و همچنین آمادگی شهرداری بوشهر، امیدواریم هرچه سریع‌تر مطالعات نهایی صورت گرفته و این خواسته بحق مردم محقق شود.