تولید زباله در شهر اردبیل روزانه ۲۴ تن کاهش پیدا می‌کند

سه شنبه 22 اسفند 1402 ساعت 22:21

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در قبال تحویل پسماند تر و خشک اهالی اردبیل انتظار می‌رود تولید زباله در شهر اردبیل روزانه ۲۴ تن کاهش پیدا کند.

به گزارش پسماند ایران، سیدکمال‌الدین میرجعفریان عصر سه‌شنبه در مراسم رونمایی از اپلیکیشن «آرتا زیست» در اردبیل، اظهار داشت: طرح جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبدأ به شکل تر و خشک در حالی در اردبیل آغاز شد که شرکتی در این زمینه فعالیت خواهد کرد و با مراجعه به درب منازل هموطنان نسبت به دریافت آن و پرداخت هزینه برای خانواده‌ها اقدامی جدی انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم تفکیک زباله از مبدأ در استان اردبیل فرهنگسازی شده و ما شاهد رغبت و علاقه‌مندی خانوارها برای جداسازی زباله‌های تر و خشک و تحویل آن به مراکز بازیافت باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در قبال تحویل پسماند تر و خشک، قرار شده هزینه‌هایی از سوی شرکت متولی پرداخت شود که انتظار می‌رود با این اقدام تولید زباله در شهر اردبیل روزانه 24 تن کاهش پیدا کند.

میرجعفریان افزود: مجری طرح مصمم است تا بازیافت زباله و تفکیک آن را با قدرت به پیش برده و محلی را نیز برای جمع‌آوری ضایعات در نظر بگیرد که اوایل سال آینده این کار در کنار راه‌اندازی اپلیکیشن «آرتا زیست» به انجام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هموطنان در اردبیل باید این اپلیکیشن را در گوشی‌های همراه خود نصب کنند تا با اعلام گزینه «بیا و ببر» به شرکت متولی اجازه بدهند تا در کمتر از نیم ساعت زباله خشک و تر آنها را تحویل گرفته و هزینه‌ها را نیز پرداخت کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: این اقدام می‌تواند به حفاظت و صیانت از محیط زیست کمک کرده و مانع از انباشت زباله و هدررفت این منبع عظیم باشد.

میرجعفریان بیان کرد: در بسیاری از کشورها از زباله به عنوان انرژی پاک بهره‌برداری می‌کنند که تلاش ما بر این است تا در قالب شرکت‌های متولی در این حوزه با قدمت و دیرینه خاص بتوانیم اهداف مورد نظر را تحقق ببخشیم.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم از اردبیل