خودداری از ریختن زباله به خصوص ضایعات پلاستیکی در طبیعت

دوشنبه 13 فروردین 1403 ساعت 18:18
خودداری از ریختن زباله به خصوص ضایعات پلاستیکی در طبیعت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران از شهروندان خواست در این روز از ریختن زباله به خصوص ضایعات پلاستیکی در طبیعت خودداری کرده و برای پاکسازی محیط پیرامون خود از ضایعات قبلی تلاش کنیم.

به گزارش پسماند ایران، حمیدرضا شرف خانی بر پرهیز از برافروختن آتش یا رها نمودن آتش استفاده شده در طبیعت تأکید و اظهار کرد: بدون شک یک غفلت کوچک، آسیب بزرگی را رقم خواهد زد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران ضمن عرض تسلیت شهادت امام علی (ع) و پاسداشت سیزدهم فروردین‌ماه روز طبیعت از شهروندان و طبیعت دوستان شهرستان‌های چناران و گلبهار خواست در این روز بیش از همیشه مراقب طبیعت باشند.

وی با بیان اینکه فلسفه اصلی این روز پیوند انسان با طبیعت و تکریم شعائر الهی است، اظهار کرد: خداوند متعال با آفرینش بی‌نظیرش و دمیدن از روح الهی خود در اجزای طبیعت همه آنها را تبدیل به نشانه‌های والایی از وجود خود کرده است.

شرف خانی بیان کرد: تلاقی این روز بزرگ با شهادت بزرگمرد تاریخ بشریت وظیفه هر صاحبدلی را دوچندان کرده تا با تکریم و تعظیم در برابر عظمت آفرینش و شعائر الهی فیضی دوچندان ببرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران اظهار کرد: حضور در طبیعت زمانی زیباتر و دلپذیر تر خواهد شد که کمترین اثر از خود در آن بجای بگذاریم و حالت بالاتر آن پاکسازی آثار مخرب بجای مانده قبلی در طبیعت است.

وی از شهروندان خواست در این روز از ریختن زباله به خصوص ضایعات پلاستیکی در طبیعت خودداری و برای پاکسازی محیط پیرامون خود از ضایعات قبلی تلاش کنیم.

شرف خانی همچنین بیان کرد: با درختان این ودیعه‌های الهی که همه اجزای وجودی آنها برای آسایش و آرامش انسان‌ها خلق شده است مهربان باشیم و از شکستن و آسیب به آنها خودداری کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران تأکید کرد: از فرصت روز طبیعت برای آموزش و ترویج فرهنگ منابع طبیعی و دوستی با طبیعت به نوجوانان و کودکان بهره ببریم و در راستای نهادینه‌سازی آن تلاش کنیم.

وی همچنین بر پرهیز از برافروختن آتش یا رها کردن آتش استفاده شده در طبیعت تاکید کرد و گفت: بدون شک یک غفلت کوچک، آسیب بزرگی را رقم خواهد زد.

شرف خانی از شهروندان و طبیعت دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب، نیاز به امداد و ارتباط با شماره ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران حفاظت از عرصه‌های طبیعی را تنها با مشارکت مردم امکان‌پذیر دانست و افزود: حدود ۶۰ درصد سطح چناران را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

منبع خبر : قدس خراسان