شهرداری های گلستان آمادگی سرمایه گذاری در زمینه پسماند را دارند

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 17:42
شهرداری های گلستان آمادگی سرمایه گذاری در زمینه پسماند را دارند
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه ساماندهی زباله ها جزو اولویت های اصلی مدیریت شهری استان است،گفت: شهرداریهای گلستان آمادگی سرمایه گذاری در زمینه پسماند را دارند.


عبدالرضا چراغعلی : امروزه در بسیاری از کشورها، زباله ها به مواد اولیه بسیاری از کالاها تبدیل می شود و مواد قابل بازیافت درحقیقت زباله نیست و به عنوان کالایی اقتصادی است. وی ادامه داد: مدیریت پسماند نیازمند یک سری طرح های اساسی و سرمایه گذاری های کلان است که در دوره های گذشته تا حدودی این کار انجام شده است. چراغعلی با بیان این نکته که طرح هایی در این زمینه ارایه شده، افزود: با توجه به محدودیتی که در پذیرش طرح ها و تامین اعتبارات لازم وجود دارد، کار به صورت کامل انجام نشده است.
اجرای طرح های بزرگ برای مدیریت پسماند، یک سرمایه گذاری بلند مدت است
وی با بیان اینکه بخش عمده از پسماندها قابل بازیافت است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح های بزرگ برای مدیریت پسماند هزینه تلقی نشده بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت است. مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری افزود: زباله چالش و دغدغه جدی مدیران شهری و موثر در سلامت مردم است و همواره بسیاری از درآمد شهری صرف جمع آوری و دفع زباله می شود که می توان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری بهینه بسیاری از این هزینه ها را کاهش داد.
وی از آمادگی ۲۹ شهرداری تابعه گلستان برای سرمایه گذاری در زمینه مدیریت پسماند خبر داد و افزود: زمینه برای ایجاد بسترهای لازم برای فرصت های جدید در استفاده مجدد از زباله ها در این استان و استقبال از کسانی که ظرفیت سرمایه گذاری و امکانات لازم را دارند فراهم است.
وی همچنین از حمایت های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ایجاد تاسیسات و تجهیزات مدیریت پسماند گفت و ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر در سطح کشور واحدهایی که از روش های نوین یازیافت پسماندها استفاده می کنند به صورت صندوق توسعه ملی برای حمایت مالی معرفی می شوند و این امر بیانگر این است که زمینه ها و بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم است.
وی با بیان این نکته که این موضوع حمایت و پیگیری های بیشتری را میطلبد، افزود: سرمایه گذاری در صنعت بازیافت زمینه ایجاد فرصت های شغلی و درآمدزایی برای افراد را مهیا میکند و حمایت از طرح های سرمایه گذاری موجب نیل به اهداف پیش رو می شود.

 

منبع : خبرگزاری مهر