تحقق مدیریت پسماند با نهادینه کردن فرهنگ مصرف آگاهانه و مدیریت اصولی

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 ساعت 12:30
تحقق مدیریت پسماند با نهادینه کردن فرهنگ مصرف آگاهانه و مدیریت اصولی

با همکاری و مشارکت دهیاران و شوراها باید شور و نشاط و امیدواری را در روستا تقویت کنیم.

 رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به برگزاری کلاس آموزش مدیریت پسماند در روستاها، گفت: مدیریت پسماند در سایه اهتمام مردم بر نهادینه کردن فرهنگ مدیریت زباله و مصرف آگاهانه و تلاش ویژه مسئولان نسبت به مدیریت اصولی در محل‌های جمع‌آوری محقق می‌شود.

الهه کلانتری امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه آموزش و نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند در روستاهای گیلان ضروری است، اظهار کرد: مدیریت پسماند در سایه اهتمام مردم بر نهادینه کردن فرهنگ مدیریت زباله و مصرف آگاهانه و همچنین تلاش ویژه مسئولان نسبت به مدیریت اصولی زباله در محل‌های جمع‌آوری محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه با مدیریت زباله خشک و تر در منازل و بازیافت آن می‌توان به ساماندهی پسماند کمک کرد، افزود: لذا باید فرهنگ مدیریت زباله در روستاها و شهرها نهادینه شود.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: به همت دهیاری و شورای اسلامی دهستان گاوکول و همچنین همکاری خوب تهمینه شمشادی رئیس سازمان مردم نهاد جمعیت زنان و جوانان حفاظت از محیط زیست، کلاس آموزش مدیریت پسماند برای جمعی از بانوان و خانوارهای علاقمند به حفظ محیط زیست به اجرا در آمد.

وی هدف از برگزاری این برنامه آموزشی را فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی اهالی روستا درباره اهمیت مدیریت پسماند، تنوع زیستی و طبیعت منحصر بفرد منطقه و تلاش برای دستیابی به روستای پاک بوده ذکر کرد.

کلانتری با بیان اینکه امروز امید آفرینی که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، باید از جامعه کوچکی مثل روستا آغاز و به شهرها تسری یابد، تصریح کرد: با همکاری و مشارکت دهیاران و شوراها باید شور و نشاط و امیدواری را در روستا تقویت کنیم.