میرابراهیمی مطرح کرد: خط تولید کمپوست در قم راه‌اندازی می‌شود

دوشنبه 11 خرداد 1394 ساعت 14:57
 میرابراهیمی مطرح کرد: خط تولید کمپوست در قم راه‌اندازی می‌شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از راه‌اندازی خط تولید کمپوست در کارخانه تفکیک در مقصد زباله‌های قم خبر داد.


به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری مهر، مطرح شدن لایحه اخذ مجوز وام قرض الحسنه یک میلیارد تومان از سازمان شهرداری‌ها برای راه‌اندازی خط تولید کمپوست در کارخانه تفکیک از مقصد موجب شد، سید عبدالله میرابراهیمی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که صبح یکشنبه به ساختمان شورای شهر آمده بود، توضیحاتی را درباره این پروژه مطرح کند.

وی با اشاره به احداث کارخانه تفکیک در مقصد زباله که قرار است خشک و تر را از هم جدا کند اظهار داشت: این پروژه توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در توضیح علت لزوم گرفتن وام برای اجرای خط تولید کمپوست اضافه کرد: قرارداد بخش خصوصی احداث کارخانه است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای خط تولید کمپوست افزود: وقتی زباله خشک از تر جدا شود، زباله خشک در مسیر بازیافت قرار می‌گیرد که این کار به عهده بخش خصوصی است.
میرابراهیمی اظهار داشت: در زمینه مدیریت پسماند تر مهم این است که زنجیره بعدی که تولید کمپوست هست را انجام دهیم تا هزینه‌هایی که تا امروز انجام شده، در مسیر درست قرار بگیرد.
وی گفت: در قرارداد احداث کارخانه تفکیک در مقصد ذکر شده که هر وقت شهرداری تقاضا کرد که خط کمپوست اجرا شود هزینه ساخت را در اختیار بخش خصوصی قراردهد که این مبلغ هم در همین راستا قرار است هزینه شود. این لایحه با نظر مساعد اعضای شورای شهر تصویب شد.