۷۰ درصد بیمارستان‌های تهران مجهز به اتوکلاو هستند

دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 13:11
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد بیمارستان‌های تهران مجهز به اتوکلاو هستند، گفت: این دستگاه، پسماندهای بیمارستانی را بی‌خطر می‌کند ولی پسماندهای شیمیایی را از بین نمی‌برد.

 


هادی حیدرزاده  در رابطه با پسماندهای بیمارستانی استان تهران گفت: 70 درصد بیمارستان‌های استان تهران مجهز به دستگاه اتوکلاو هستند که این دستگاه پسماندهای بیمارستانی و عفونی را بی‌خطرسازی می‌کند اما پسماندهای شیمیایی را از بین نمی‌برد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مشکل ما مراکز درمانی، کلینیک‌ها و تزریقاتی‌ها هستند، افزود: با شهرداری تهران و وزارت بهداشت تفاهمنامه‌ای را به امضا رسانده‌ایم تا این مراکز و کلینیک‌ها شناسایی شوند زیرا این مراکز هیچ‌گونه سیستمی برای امحای پسماندها و زباله‌های عفونی و خطرناک خود ندارند.
وی با اشاره به اینکه قرار است شهرداری تهران مکانی را برای انتقال و امحای پسماندهای بیمارستانی تهیه کند، گفت: تا سه ماه آینده یک دستگاه زباله‌سوز 10 تنی مرکزی را وارد می‌کنیم که پسماندهای بیمارستانی را به یک مکان خاص انتقال دهیم و سپس با این دستگاه آنها را بسوزانیم.
گفتنی است زباله‌های بیمارستانی و پزشکی به دو دسته عادی (شبه خانگی) و پسماندهای ناشی از مراقبت‌های پزشکی (پسماندهای پزشکی ویژه) تقسیم‌ می‌شود که هر دو دسته اگر به درستی امحا نشوند باعث بروز خطرات بسیار زیاد برای انسانها و محیط‌زیست می‌شوند.

 

 

منبع : خبرگزاری فارس