ماهانه بیش از هشت تن زباله بیمارستانی در بروجرد تولید می شود

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 ساعت 13:16
مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: ماهانه هشت هزار و 400 کیلوگرم زباله بیمارستانی در شهرستان بروجرد تولید می شود.

 


حسین شیرویه روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این زباله ها در بیمارستان های دولتی کوثر، چمران و امام خمینی(ره) بروجرد تولید می شوند که این آمار با احتساب بیمارستان و درمانگاه های خصوصی و مطب های پزشکی افزایش می یاید.
وی اظهار داشت: بیمارستان های دولتی شهرستان بروجرد مجهز به دستگاه زباله سوز بی خطر از نوع پیشرفته می باشند و روزانه زباله های آنها بر اساس اتوکلاو تبدیل و تحویل مدیریت پسماند شهرداری بروجرد می شوند. مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: دستگاه های زباله سوز ماهانه مورد سنجش و بازرسی قرار می گیرند.
وی با ابزار نگرانی از عدم تجهیز درمانگاه های خصوصی این شهرستان به دستگاه زباله سوز بی خطر گفت: سال گذشته اقداماتی برای خرید این دستگاه توسط درمانگاه های خصوصی صورت گرفته است.
وی افزود: درمانگاه امیرالمومنین(ع) بروجرد پارسال دستگاه زباله سوز بی خطر را خریداری کرده ولی هنوز راه اندازی نشده است.
شیرویه با اشاره به خطرناک بودن زباله های عفونی و لزوم استفاده از دستگاه زباله سوز اظهار داشت: متاسفانه برخی از پزشکان شهرستان بروجرد هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند. وی افزود: مدیریت پسماند شهرداری بروجرد نیز باید با امضای قراردادی به صورت روزانه زباله مطب ها و کلینیک ها را جمع آوری کند.
مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: خطر مخلوط کردن زباله های عفونی یا بیمارستانی با زباله های روزانه شهری بسیار زیاد است و مانند این است که میکربی از یک محیط کوچک خارج و در سطح کل جامع منتشر شود.