تفکیک زباله بیمارستانی شهرداری ها از استاندارد لازم برخوردار نیست

شنبه 23 خرداد 1394 ساعت 02:41
تفکیک زباله بیمارستانی شهرداری ها از استاندارد لازم برخوردار نیست
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه برای رفع آلودگی های بیمارستانی لازم است تا زباله‌ها در دمای بالایی قرار گیرند

وی گفت: نگرانی که امروزه وجود دارد اینکه دستگاه های تفکیک و دفن زباله بیمارستانی شهرداری ها از استاندارد لازم برخوردار نیست.
عابد فتاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص آلودگی زباله‌های بیمارستانی و نحوه دفع آن، گفت: در 10 سال گذشته بیمارستان‌ها در رابطه با تفکیک زباله‌ها حساسیت ویژه ای پیدا کرده و بر این اساس انواع زائده‌های آلوده بیمارستان را در بسته‌های مشخص و به طور جدا تفکیک می‌کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت بهداشت و همچنین سازمان نظام پزشکی بر چگونگی جمع آوری، تفکیک و دفع زباله‌های بیمارستانی نظارت دارد، گفت: این اعتقاد وجود دارد در هر جایی که اقدامات درمانی صورت می گیرد اعم از بیمارستان ها، درمانگاه ها و حتی مطب‌های پزشکان آلودگی وجود دارد، از این رو تلاش شده تا تمامی پسماندها با استفاده از دستگاه‌های مدرن تفکیک و تدفین شود.
وی با اشاره به اینکه برای رفع آلودگی‌های بیمارستانی، لازم است تا زباله‌ها در دمای بالایی قرار گیرند، گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در این خصوص گام هایی برداشته است اما متاسفانه همه دستگاه ها این امکان را برای بی خطرسازی ندارند.
فتاحی گفت: وزارت بهداشت و درمان، سازمان نظام پزشکی و تمامی دستگاه های مربوطه از ظرفیت 100 درصدی خود برای دفن صحیح زباله های بیمارستانی استفاده می کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: شهرداری‌ها نیز اقدامات خوبی انجام داده اند اما تنها مسئله نگران کننده این است که دستگاه‌های تفکیک و دفن زباله شهرداری ها از استاندارد لازم برخوردار نیست، هرچند کمک کننده هستند اما نمی توانند آلودگی زباله های بیمارستانی را رفع کنند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: طی دو سال اخیر کمیسیون بهداشت و درمان به طور جدی به آسیب های زیست محیطی توجه داشته است و امروز هم به طور مشخص به این مسائل پرداخته اند، کمیسیون بهداشت و درمان تلاش دارد تا از هر آنچه به محیط زیست خسارت وارد می‌کند جلوگیری کند.