بي‌خطرسازي زباله‌ها در 90% بيمارستان‌ها

چهارشنبه 03 تیر 1394 ساعت 02:26
 بي‌خطرسازي زباله‌ها در 90% بيمارستان‌ها
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 90 درصد بیمارستان ها زباله ها را تفکیک و بی‌خطر می کنند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر خسرو صادق نیت افزود: در نظر داریم تا پایان سال نیز 10 درصد بقیه بیمارستان ها را به سیستم بی خطرسازی زباله ها مجهز کنیم. وی درباره علت عدم تفکیک زباله های بیمارستانی در برخی موارد گفت: گاها زباله های بیمارستانی بعد از تفکیک شدن در هنگام حمل به دلیل بی توجهی، دوباره خارج از بیمارستان با هم مخلوط می شوند.
صادق نیت با تاکید بر این که زباله های بیمارستانی در بیمارستان ها در چهار رده جداسازی می شود و در درون سطل های زرد رنگی که در بیمارستان ها وجود دارد قرار داده می شود افزود: برخی از زباله ها مانند سوزن ها و تیغ ها برنده و تیز هستند که امکان آسیب به افراد را در پی دارند و همچنین زباله های شیمیایی در سطل های مخصوص نگهداری می شوند. رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: 10 درصد بیمارستان ها که به دستگاه های بی خطر ساز زباله مجهز نیستند قراردادهایی را با شهرداری ها به این منظور منعقد کرده اند.
صادق نیت در ادامه با بیان این که تعامل و همکاری خوبی با شهرداری ها در تهران و سایر شهرها داریم افزود: از شهرداری ها خواسته ایم که برای حمل زباله های بیمارستانی از ماشین های مخصوص استفاده کنند تا زباله ها فشرده نشوند و شیرابه های آن ها سطح شهر را آلوده نکند و شهرداری ها نیز این موضوع را جزء برنامه های خود قرار داده اند. وی تاکید کرد: شهروندان، حمل زباله به صورت غیر بهداشتی را به شماره 1490 گزارش دهند.