تولید روزانه 280 تن زباله در قزوین

پنجشنبه 04 تیر 1394 ساعت 11:26
تولید روزانه 280 تن زباله در قزوین

میزان زباله تولید شده در قزوین هر سال رو به افزایش است و در حال حاضر روزانه 280 تن زباله در شهر قزوین تولید می شود.


به گزارش پسماند ایران؛ به گفته مجتبی منتظری مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداری قزوين گفت:پسماندهای جمع آوری شده در شب توسط خودروهای مکانیزه، شامل زباله و ضایعات از طریق ایستگاه‌های خدمات شهری به مركز دفع محمد آباد منتقل می‌شود.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: به منظور افزایش کیفیت خدمات شهری، استفاده از روش های نو در مدیریت پسماند شهرداری اولویت دارد.
منتظری گفت: سازمان مدیریت پسماند همه روزه با بکارگیری ماشین آلات مکانیزه بخش خصوصی زباله ها را جمع آوری می کند و در ایستگاه های شش گانه، یك تیم ناظر مقیم بصورت مستمر موظف است نظارت کند.
به گفته وي شستشوی معابر و رودخانه ها، رفع آبگرفتگی معابر، برفروبی، اتلاف حیوانات ناقل، پیشگیری از تخلفات بهداشتی شهری، ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی و پاكیزه کردن معابر و فضاهای عمومی از وظایف سازمان مدیریت پسماند است. شهرداری قزوین از سال 85 طرح مکانیزاسیون خدمات شهری را اجرا کرد که در این روش با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مكانیزه و پیشرفته مجهز به سیستم فشرده سازی و پرس، پسماندها تخلیه شده و پس از تکمیل ظرفیت به ایستگاه انتقال هدایت می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران