احداث کارخانه زباله‌سوز بیمارستانی در آرادکوه

پنجشنبه 04 تیر 1394 ساعت 16:06
 احداث کارخانه زباله‌سوز بیمارستانی در آرادکوه
با توجه به اهمیت تبدیل زباله‌ها به انرژی ، بزودی کارخانه زباله‌سوز 300 تن در آرادکوه شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمد هادی حیدرزاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص احداث کارخانه زباله‌سوز اظهار کرد: با توجه به اهمیت تبدیل زباله‌ها به انرژی، در آینده‌ای نزدیک کارخانه ای و با هدف زباله‌سوزی 300 تنی ویژه پسماندهای بیمارستانی درمنطقه آرادکوه کهریزک شروع به فعالیت خواهد کرد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا از دفن زباله‌های خطرساز بیمارستانی جلوگیری کند.
وی افزود: در این خصوص سامانه ویژه حمل و نقل پسماندهای بیمارستانی با خودروهای ویژه کودکان مخصوص در تهران راه‌اندازی خواهد شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهای مورد نظر تبدیل زباله‌ها به انرژی است که در حقیقت باید بتوانیم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این امر مهم را محقق سازیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر در منطقه آرادکوه تهران کارخانه تبدیل زباله به انرژی در حال فعالیت است که با فعالیت این کارخانه انرژی برق به وزارت نیرو واگذار می‌شود.
حیدرزاده در پایان تصریح کرد: در خصوص تبدیل زباله‌ها به انرژی نسبت به جانمایی سه کارخانه زباله‌سوز در رباط کریم ، منطقه گندمک، دماوند و ورامین اقدام کرده در حال بررسی در این زمینه هستیم، البته جانمایی ورامین نیز انجام شده است.

 

متبع :باشگاه خبرنگاران