افزايش 20 درصدي توليد کود ورمي کمپوست در اصفهان

شنبه 06 تیر 1394 ساعت 03:01
 افزايش 20 درصدي توليد کود ورمي کمپوست در اصفهان
تولید کود ورمی کمپوست ارگانیک در اصفهان 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پسماند ایران، مدیر عامل مدیریت پسماند شهرداری اصفهان امروز گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 150 تن کود ورمی کمپوست ارگانیک در اصفهان تولید شد.
آقای باجول افزود: تولید و فروش 150 تن کود ورمی کمپوست در اصفهان امسال حدود 300 میلیون ریال درآمد زایی داشته است. وی گفت: در این روش کرمی به نام فوتیدا (کرم زباله خوار) حدود یک و نیم برابر وزن خود زباله و کمپوست می خورد و کودی ارگانیگ ، بدون عناصر سنگین ، بو و میکروب تولید می کند.
وی جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، افزایش پتانسیل مواد آلی ، حفظ منابع خاک و کیفیت محصولات کشاورزی را از مزایای استفاده از کود ورمی کمپوست دانست و گفت: این کود هم اکنون در سه سالن صنعتی واقع در کارخانه کمپوست گردنه زینل اصفهان تولید می شود.
وی با اشاره به استفاده از 10 تن کرم در سالن های تولید کود ورمی کمپوست افزود: تا پایان سال ، 2 هزار تن کود ورمی کمپوست در این کارخانه تولید می شود.
کود آلی ورمی کمپوست بر اثر عبور مداوم و آرام مواد آلی در حال پوسیدگی از دستگاه گوارش این نوع کرم خاکی و دفع مواد از بدن کرم حاصل می شود.
این مواد هنگام عبور از بدن کرم آغشته به مخاط دستگاه گوارش (موکوس) به ویتامین ها و آنزیم ها و در نهایت کود آلی غنی شده مفید برای ساختمان و بهبود عناصر غذایی خاک تبدیل می شود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما