90 درصد زباله‌های عفونی در آمل بی‌خطرسازی می‌شوند

یکشنبه 07 تیر 1394 ساعت 02:01
 90 درصد زباله‌های عفونی در آمل بی‌خطرسازی می‌شوند
عضو هیئت‌مدیره شهرک صنعتی بابکان گفت: صنعت‌گران آملی توانستند دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی و بیمارستانی را اختراع کنند.

اختراع دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی توسط صنعت‌گران آملی/ 90 درصد زباله‌های عفونی در آمل بی‌خطرسازی می‌شوند
به گزارش پسماند ایران، فریدون فلاح شنبه شب در نشست تصمیماتی شورای پسماند این شهرستان اظهار کرد: صنعت‌گران آملی توانستند دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی و بیمارستانی را اختراع کنند.
وی افزود: این سیستم می‌تواند زباله‌های عفونی و بیمارستانی که از خطرناک‌ترین زباله‌ها محسوب می‌شوند را بی‌خطرسازی کند. فلاح با اعلام اینکه معضل زباله، امروز بیشتر شهرهای کشور را به خود مشغول کرده است، تصریح کرد: جمع‌آوری، تخلیه، حمل، دفن و بازیافت زباله‌ها مراحل مختلفی است که باید با نگاه کارشناسانه همراه باشد.
عضو هیئت‌مدیره شهرک صنعتی بابکان با اعلام اینکه آمل از تنها شهرهای کشور است که بیشتر زباله‌های عفونی آن بی‌خطرسازی شده و به مرکز مدیریت پسماند تحویل داده می‌شود، ادامه داد: هم‌اکنون سیستم بی‌خطرساز زباله‌های عفونی که توسط متخصصان این شهرستان اختراع شد در 130 مرکز بیمارستانی معتبر کشور نصب و راه‌اندازی شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: زباله‌های عفونی و بیمارستانی از موارد خطرسازی تشکیل شده‌اند که در بسیاری از شهرها به همراه زباله‌های خانگی، شهری و صنعتی جمع‌آوری شده و در طبیعت رها می‌شوند. فلاح در پایان گفت: حدود 90 درصد زباله‌های عفونی در آمل بی‌خطرسازی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری فارس