برگزاری دوره تفکیک زباله‌های عفونی مراکز درمانی شهرستان قدس

جمعه 12 تیر 1394 ساعت 03:52
برگزاری دوره تفکیک زباله‌های عفونی مراکز درمانی شهرستان قدس

به گزارش پسماند ایران ، شیدا اکار در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین نشست کارگروه مدیریت پسماندهای شهری و روستایی شهرستان قدس اظهار کرد: دومین نشست این کارگروه به دبیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس و به ریاست معاون فنی عمرانی فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری شهرستان قدس برای رسیدگی مباحث مطرح شده برگزار شد.
وی تصریح کرد: دومین نشست کارگروه مدیریت پسماندهای شهری و روستایی شهرستان قدس با حضور کلیه اعضا برای رسیدگی و سامان‌دادن وضعیت پسماندهای پزشکی این شهرستان برگزار شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس با اشاره به وظایفی که شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برعهده گرفته است، تصریح کرد: در این جلسه با رأی‌گیری از اعضا مصوب شد تا مدت یک ماه آینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس ضمن نظارت و کنترل اصولی و مستمر بر نحوه تفکیک زباله‌های عفونی مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان، گزارش عملکرد خود را به همراه تخلفات احتمالی به دبیرخانه کارگروه مدیریت پسماندهای شهری و روستایی شهرستان قدس تحویل دهد.
وی به لزوم تفکیک زباله‌های عفونی مراکز درمانی و بیمارستانی اشاره کرد و گفت: همچنین مقرر شد تا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس با مشارکت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و شهرداری قدس برای آموزش طریقه جمع‌آوری و تفکیک زباله‌های عفونی مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان قدس دوره آموزشی برای کارکنان این مراکز برگزار کند.
اکار در پایان متذکر شد: از دیگر مصوبات این جلسه مشخص کردن اعتبار برای هزینه‌کرد آن برای انتقال زباله‌های روستاهای شهرستان قدس از سکوی مکانیزه زباله به مرکز نخاله اخترآباد توسط مدیریت پسماند روستایی این شهرستان بود که با این کار علاوه بر رفع آلودگی زیست‌محیطی به سلامت مردم این مناطق نیز کمک شایانی می‌شود.

منبع : فارس