لزوم آماده‌سازی تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بحران احتمالی

پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت 04:43
لزوم آماده‌سازی تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بحران احتمالی
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: آماده‌سازی تجهیزات مورد نیاز پیش از وقوع بحران امری ضروری است.

به گزارش پسماند ایران،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین هدف از این جلسه را بررسی کمی و کیفی اقدامات و آماده‌سازی تجهیزات مورد نیاز در مواقع بحران عنوان کرد و افزود: آماده‌سازی این تجهیزات امری ضروری است و برگزاری این جلسه به منظور تعامل و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های مرتبط شهر قزوین است.
این مسئول اضافه کرد: بررسی موضوعات گسترش فعالیت‌های اجرایی، چگونگی کاهش مخاطرات در زمان بارش‌های شدید و احتمال بروز سیلاب در شهر، شناسایی نقاط بحران‌خیز، تقسیم کار و وظایف بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین بخش دیگری از اهداف برگزاری کارگروه کنترل سیلاب‌های شهری است.
منتظری تصریح کرد: یکی از مهمترین نکاتی که در این جلسه بررسی و تبادل نظر شد در خصوص نقاط حساس و بحران‌خیز شهر قزوین بود که در هنگام بارندگی موجب اختلال در هدایت آب‌های سطحی می‌شد و این مهم شناسایی و برای کاهش مشکلات آن چاره‌اندیشی لازم صورت گرفت.
وی یادآور شد: درصد قابل توجهی از مشکلات انهار و کانال‌های شهر قزوین به صورت بخشی و منطقه‌ای اصلاح شده اما در دستیابی به اهداف این حوزه اهمیت بسیاری داشته است.
این مسئول با بیان اینکه آب‌های سطحی شامل آب حاصل از بارش‌ها، پساب‌ها و رودخانه دائمی و فصلی و مانند آن است، خاطرنشان کرد: تلاش شهرداری قزوین بر این است تا بتواند از روان‌آب‌های حاصل از بارندگی برای تغذیه مجدد سفره‌های زیرزمینی استفاده کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: علاوه بر این مقداری از روان‌آب‌های حاصل از بارندگی را نیز می‌توان برای مصارف عمومی ذخیره کرد تا مشکل مواجه شدن با حجم زیادی از رواناب در فصل بارندگی برطرف شود. منتظری عنوان کرد: کاهش این چالش‌ها نیازمند راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی برای کالبدشکافی و چاره‌اندیشی مشکلات موجود است.
وی بیان کرد: کاهش چالش‌ها موجب می‌شود تا بتوانیم در آینده با توان و ظرفیت‌های بیشتری به مردم شهر قزوین خدمت کنیم. این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا امکانات دستگاه‌های این شهر محدود است و باید برای توسعه خدمات این حوزه همکاری بین دستگاه‌های افزایش یابد؛ چراکه آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تشریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه‌ریزی کنند و در این راستا با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.
گفتنی است؛ در ادامه جلسه اعضای ستاد در مورد کمبودها و امکانات مورد نیاز، آمادگی کامل در بارندگی‌ها، آموزش واحدهای اجرایی برای خدمات‌رسانی به‌موقع، استفاده از امکانات و تجهیزات بخش خصوصی در مواقع بحران، مدیریت امکانات موجود و تقسیم کار، بحث و تبادل نظر شده و مسئولان برنامه اجرایی خود را مشخص کردند.

 

منبع : خبرگزاری فارس