نصب دستگاه امحای زباله عفونی در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر

پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت 10:49
نصب دستگاه امحای زباله عفونی در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر
 مبلغ هزینه شده برای این دستگاه 4 میلیارد ریال است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از نصب دستگاه بی‌خطر‌ساز زباله‌های بیمارستانی در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر خبر داد محسن ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به خدمات شبکه بهداشت و درمان ملایر در بخش‌های مختلف اظهار کرد: در راستای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان از ابتدای سال تاکنون اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است.
وی با اشاره به خطر زباله‌های بیمارستانی گفت: زباله‌های عفونی و بیمارستانی، باعث نشر انواع بیماری‌ها در محیط می‌شوند و عواقب زیادی برای سلامتی دارند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید زیادی بر دفن زباله‌های بیمارستانی به صورت بهداشتی طی سال‌های اخیر در مراکز بیمارستانی داشته‌اند.
وی بیان کرد: در این زمینه، آبان‌ماه امسال بیمارستان‌ امام حسین(ع) ملایر با هدف رفع مشکل زیست‌محیطی و دفن بهداشتی زباله‌های عفونی بیمارستانی اقدام به نصب دستگاه بی‌خطرساز زباله کرده است.
ترکاشوند تصریح کرد: مبلغ هزینه شده برای این دستگاه 4 میلیارد ریال بوده که با نصب آن شاهد تبدیل زباله‌های بیمارستانی به زباله‌های بی‌خطر خواهیم بود. وی از نصب دوربین‌های مداربسته در مسیر تردد بیماران، راهروهای اصلی و بخش‌های بیمارستانی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر خبر داد و افزود: هزینه نصب این دوربین‌ها نیز 85 میلیون ریال بوده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به پیگیری هرچه سریعتر احداث اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) گفت: اورژانس فعلی بیمارستان در حوادث و سوانح مختلف‌ بیشترین مجروحان را پذیرش می‌کند، اما با توجه به محدودیت فضا پاسخگوی نیازهای مردم نیست.
وی گفت: اسفند ماه سال گذشته کلنگ احداث اورژانس جدید در این بیمارستان به زمین زده شد که تاکنون به دلیل برخی مشکلات ساخت این طرح به تعویق افتاده است.
ترکاشوند با اشاره به اینکه احداث مرکز جدید اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) یکی از نیازهای ضروری مردم ملایر است خاطرنشان کرد: با توجه به جلسات تشکیل شده با اوقاف، شهرداری و پیگیری‌های انجام شده به زودی شاهد عملیاتی شدن این پروژه خواهیم بود.
وی به دیگر برنامه‌های انجام شده شبکه بهداشت و درمان ملایر در یک ماهه گذشته اشاره کرد و گفت: در راستای آمادگی نیروهای بیمارستانی در بخش‌های فوریت‌ها و آمادگی کارکنان بهداشتی درمانی، کارگاه‌های آموزشی برگزار شده است. مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر اجرای مانور عملیاتی لحظه صفر به منظور آمادگی نیروهای عملیاتی در فوریت‌های پیش‌بیمارستانی، کارگاه آموزشی آمادگی کارکنان بهداشتی و درمانی بیمارستان مهر در برخورد با آمبولانس‌های هوایی در انتقال بیماران از طریق بالگرد و کارگاه آموزشی طرح بها با هدف آموزش احیاء قلبی ـ ریوی پایه را از جمله این آموزش‌ها دانست.