ساماندهی بیش از ۵۷۰۰ تن زباله‌های عفونی و صنعتی در قزوین

یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 12:17
ساماندهی بیش از ۵۷۰۰ تن زباله‌های عفونی و صنعتی در قزوین
در مدت هشت ماه گذشته ۵۷۰۰ تن زباله عفونی و صنعتی در قزوین تولید و به سایت محمدآباد منقل شده است.

به گزارش پسماند ایران، حمیدرضا الموتی شامگاه شنبه در صحن علنی شورا که در سالن اجتماعات شورای شهر قزوین برگزار شد با اشاره به علل آتش‌سوزی در سایت محمدآباد در چندماه گذشته، اظهار داشت: علل آتش‌سوزی در این سایت گازهای متصاعد شده از زباله‌ها و وزش بادهای شدید بوده است.
وی با اشاره به اینکه به دلیل وجود گازهای متصاعد شده از شیرآبه‌های زباله‌ها احتمال آتش‌سوزی در سایت‌های نگهداری زباله‌ها زیاد است، عنوان کرد: عوامل انسانی و عمدی در این آتش‌سوزی دخیل نبوده و عوامل محیطی و طبیعی سبب وقوع این حادثه شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری قزوین با اشاره به اینکه آتش‌سوزی با همکاری آتش‌نشانی و شهرداری قزوین مهار شد، تصریح کرد: بعضی از فعل و انفعالات شیمیایی و برخی زباله‌های شیشه‌ای که همانند یک ذره‌بین عمل می‌کنند، دلیل وقوع این حادثه بوده‌اند.
الموتی با اشاره به اینکه استان قزوی تنها استانی بوده که تمامی پسماندهای عفونی را به سایت تجمیع زباله می‌آورد، بیان کرد: ما حتی برای جمع‌آوری این دسته از زباله‌ها به دلیلی حساسیت بالا به مراکز درمانی نیز ورود پیدا کردیم.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر پسماندهای عفونی پسماندهای صنعتی نیز ساماندهی شده و به سایت محمدآباد منتقل می‌شود، گفت: پنج هزار و 700 تن زباله صنعتی و عفونی در هشت ماه تولید شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری قزوین با اشاره به اینکه جمع‌آوری و نگهداری پسماندهای عفونی و صنعتی در سایت محمدآباد حرکت مثبت و خوبی است، عنوان کرد: این دسته از زباله‌ها به طور کامل در این سایت ساماندهی شده است.

 

منبع : خبرگزاری تسنیم