مدیریت جامع بر پسماندهای خانگی روستایی انجام می شود

چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 16:11
مدیریت جامع بر پسماندهای خانگی روستایی انجام می شود
مدیریت جامع بر نحوه جمع آوری و دفع پسماندهای خانگی مناطق روستایی این استان انجام می شود.

عباس لطفی رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: اداره کل محیط زیست زنجان دوره های آموزشی با هدف رعایت مسایل زیست محیطی به لحاظ کنترل فاضلاب و پسماند مناطق روستایی برگزار می کند.
وی اظهار کرد: بر این اساس کارگاه های پراکنده ای در مناطق روستایی این استان در ارتباط با نحوه جمع آوری و مدیریت دفع پسماندهای خانگی برگزار شده است و به تدریج در روستاهای بیشتری برگزار می شود.
رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: با اعزام کارشناسان این اداره کل و مطابق با آیین نامه ها و ضوابط اعلام شده، نحوه جمع آوری، دفع و مدیریت پسماند به روستاییان آموزش داده می شود.
وی بیان کرد: تا پایان امسال و با هماهنگی بخشداری ها شمار بیشتری از دهیاران این استان تحت آموزش های لازم مدیریت پسماند قرار می گیرند.
لطفی با بیان اینکه بحث اکوتوریسم و گردشگری در روستاها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، ابراز کرد: وجود انواع زباله و پسماند در حاشیه روستاها علاوه بر بروز مشکلات زیست محیطی چهره ناخوشایندی را برای رهگذران نشان می دهند. رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل محیط زیست استان زنجان ادامه داد: هم اکنون برخی افراد سودجو زباله های خود را در خارج از شهر و حاشیه روستاها تخلیه می کنند و این موضوع مشکلات زیست محیطی به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی، با متخلفان برخورد می شود. به گفته لطفی زباله های روستایی بیش از زباله های شهری تولید می شود و بیشتر آنها قابل بازیافت هستند.