تولید روزانه313تن زباله در روستا ها

یکشنبه 22 آذر 1394 ساعت 03:50
تولید روزانه313تن زباله در روستا ها

سرانه تولید زباله در ملایر 880 گرم در روز و روزانه 155 تن زباله در سایت هشت هکتاری پسماند ملایر دفن می شود.

 

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری همدان گفت: روزانه 313 تن زباله در روستاهای همدان تولید می شود که میزان زیادی از این زباله های به صورت غیر بهداشتی دفن می شود.
به گزارش ایرنا؛ فریدون عربی در کارگروه مدیریت پسماند استان همدان افزود: تاکنون 399 ماشین آلات برای جمع آوری زباله بین دهیاری های استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه از نظر تعیین زمین برای دفن زباله های روستایی با مشکلات متعددی مواجه هستیم ادامه داد: با آموزش و بالا بردن سطح آگاهی روستاییان برای کاهش تولید زباله، اطلاع رسانی در زمینه لزوم مدیریت پسماند از موثرترین راهکارها برای مدیریت پسماند است.
شهردار شهرستان ملایر نیز در این کارگروه گفت: روزانه 140 تن زباله در شهرستان ملایر تولید می شود. علیرضا رضایی ادامه داد: پردازش پسماند یکی از بزرگ ترین مشکلات در سطح شهر ملایر است چرا که هم اکنون سرانه تولید زباله در ملایر 880 گرم در روز بوده و روزانه 155 تن زباله در سایت هشت هکتاری پسماند ملایر دفن می شود.
وی با بیان اینکه مدیریت پسماند یکی از دغدغه های اصلی شهرداری ملایر است عنوان کرد: اجرای سایت بازیافت زباله شهر ملایر به 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: 30 درصد پسماندها در این شهرستان به روش نیمه مکانیزه جمع آوری می شود و زباله های تر و خشک در این شهرستان با یکدیگر دفن می شود.