بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی با بهره‌گیری از سیستم‌های نوین ضروری است

چهارشنبه 25 آذر 1394 ساعت 12:29
بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی با بهره‌گیری از سیستم‌های نوین ضروری است
پسماندهای پزشکی جزو خطرناک‌ترین زباله‌های تولیدی هستند 

 

بخشدار مرکزی شهرستان پیشوا ساماندهی و بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی این شهرستان را با استفاده از سیستم‌های نوین که عمل سالم‌سازی انجام می‌دهند ضروری دانست.

به گزارش پسماند ایران به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان پیشوا، احمد ملایری در جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان که با حضور محمدرضا درگزی معاون فنی و عمرانی فرمانداری برگزار شد، به اثرات نامطلوب زباله‌های پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: پسماندهای پزشکی جزو خطرناک‌ترین زباله‌های تولیدی هستند که در صورت دفع نامناسب، اثرات زیانباری به‌همراه دارند.
بخشدار مرکزی پیشوا با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تجهیزات امروزی برای بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی، گفت: ساماندهی و بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی با استفاده از سیستم‌های نوین که عمل سالم‌سازی انجام می‌دهند ضروری است ولی از آنجا که تهیه این دستگاه برای زباله‌های با حجم پایین مقرون به صرفه نیست می‌توان با تهیه این دستگاه و جمع‌آوری پسماندهای عفونی شهرستان‌های هم‌جوار در جهت بی‌خطرسازی این زباله‌ها اقدام کرد.
وی عنوان کرد: مدیریت پسماند هزینه زیادی را بر عهده شهرداری‌ها نهاده است و شهرداری پیشوا نیز تا به امروز با قوت در راستای اجرای اصولی این مهم تلاش کرده است.
ملایری گفت: در بخش مرکزی و جلیل‌آباد شهرستان پیشوا روزانه بین 40 تا 50 تن زباله تولید می‌شود که روزانه جمع‌آوری و در مرکز زباله دفن می‌شود.