اجرای طرح جمع‌آوری زباله‌های عفونی در استان قزوین

پنجشنبه 26 آذر 1394 ساعت 10:38
اجرای طرح جمع‌آوری زباله‌های عفونی در استان قزوین
طرح جمع‌آوری زباله‌های عفونی در شهرستان‌های تاکستان، البرز و آبیک اجرا می‌شود.

به گزارش پسماند ایران؛ایرج زاهدپور مدیرکل امور شهری استانداری قزوین گفت: درباره جمع‌آوری پسماند عفونی شهرستان های قزوین اظهار داشت: زباله‌های عفونی 3شهر استان قزوین از جمله تاکستان، البرز و آبیک با بستن قرار داد و تجهیز بخش خصوصی جمع آوری می‌شود.
وی افزود: تفاهمنامه چهارجانبه بخش خصوصی نیز در این زمینه امضاء شده و همچنین آموزش تفکیک از مبدأ پسماند در بیش از 15 شهر قزوین انجام شده است.
مدیرکل امور شهری استانداری قزوین تصریح کرد: در بحث زباله‌های خانگی یک دستگاه پرس نیز توسط شهرداری قزوین خریداری و به سایت مدیریت پسماند محمد آباد منتقل می‌شود.
زاهدپور خاطرنشان کرد: در بخش صنعتی نیز یک دستگاه خریداری شده که در پس از روشن شدن دستگاه امکان خاموش شدن آن وجود نداشته و با هزینه همراه خواهد بود و هنوز در استان امکان استارت این دستگاه وجود ندارد. وی افزود: سازمان پسماند نیز باید در زمینه مدیریت پسماند به نحوی مطلوب عمل کرده و تمام تلاش خود را برای تفکیک و جداسازی زباله‌ها به کار گیرد که تحقق این امر نیازمند همکاری و همیاری شهروندان نیز هست که در این زمینه نیز باید فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین با اشاره به ضرورت استفاده از روش‌های نوین در دفع پسماند تصریح کرد: دفع بهداشتی پسماند‌های شهری نیازمند استفاده ازروش‌های نوین و استفاده از دستگاه‌های مکانیزه مجهز به تکنولوژی روز دنیاست چرا که دفن زباله‌ها سبب آلودگی محیط زیست و آسیب به زمین‌های کشاورزی می‌شود.
وی استفاده از دستگاه ‌زباله سوز را یکی از راه‌های دفع بهداشتی پسماند برشمرده و عنوان کرد: استفاده از دستگاه‌ زباله سوز مقرون به صرفه بوده و گازهای حاصل از سوخت زباله‌ها را می‌توان استحصال کرده و به عنوان سوخت مورد استفاده قرار داد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان