جمع آوری ماهانه ۶ تن زباله عفونی از مراکز درمانی قزوین

چهارشنبه 02 دی 1394 ساعت 13:25
جمع آوری ماهانه ۶ تن زباله عفونی از مراکز درمانی قزوین
برای اولین بار در کشور سیستم جمع آوری زباله عفونی را از مطب ها، درمانگاه ها و آزمایشگاه ها شروع کردیم 

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین از جمع آوری ماهانه ۶ تن زباله عفونی از مطب ها، درمانگاه ها و آزمایشگاه های سطح شهر قزوین خبر داد.
به گزارش پسماند ایران، ایرج زاهد پور در جلسه شهرداران و روسای شورای شهر که شب گذشته (1 دی) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: 25 شهردار و 155 نفر عضو شورای اسلامی شهر در استان قزوین فعالیت دارند.
وی افزود: از تعداد 155 نفر شورای شهری 33 درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم، 45 درصد لیسانس، 29 درصد فوق لیسانس، 2 درصد دکترا و یک درصد دارای تحصیلات حوزوی هستند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین خاطر نشان کرد: از 25 شهردار فعال در استان 40 درصد آنها بیش از 10 سال و 30 درصد بین 5 تا 10 سال و مابقی زیر پنج سال سابقه شهرداری دارند ضمن اینکه 3 شهر استان به صورت سرپرستی اداره می‌شوند.
وی تصریح کرد: بودجه سال جاری شهرداری‌ های استان 620 میلیارد تومان است و سال گذشته از 540 میلیارد بودجه اختصاص یافته به شهرداری ها در حدود 76 درصد در بخش عمرانی و 24 درصد صرف هزینه های جاری شد که از این نظر جزء پنج استان برتر کشور هستیم که شهرداری ها بیشتر به مباحث عمرانی و خدمات شهری برای شهروندان مشغول هستند.
زاهد پور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهری اظهار کرد: 15 محور در حوزه حقوق شهروندی به شهرداری ها ابلاغ و بر اساس آن پروژه ها به صورت عملیاتی و اجرایی شروع شد.
وی تصریح کرد: در حوزه آموزش نیز 3 بخش آموزش پرسنل شهرداری، شهرداران و روسا و اعضای شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفت که طی ۲ سال اخیر، 300 هزار نفر ساعت برای برگزاری مطلوب این دوره ها صرف شده است به طوریکه از این نظر جزء استان های برتر در حوزه آموزش بودیم.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به بحث مدیریت پسماند بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشور در خصوص اهمیت بحث محیط زیست و سلامت مردم، در بحث مدیریت پسماند در چهار بخش خانگی، پزشکی، صنعتی و کشاورزی ورود پیدا کردیم.
وی اضافه کرد: در بحث خانگی شرکت پسماند محمدآباد با مشارکت 21 شهرداری از شهرهای استان تاسیس شد و در حال حاضر 13 شهر زباله های خود را به محمد آباد منتقل می کنند و روزانه در حدود 570 تن زباله به منطقه محمدآباد انتقال پیدا می کند.
زاهد پور در ادامه گقت: امیدواریم با فراهم شدن زیر ساخت های لازم ۲ شهر آبیک و تاکستان نیز به این سیستم بپیوندند که در این صورت نزدیک به 15 جایگاه زباله تعطیل و به یک معدن تبدیل می شود که اقدام مناسبی در زمینه بهداشت محیط زیست است.
وی خاطر نشان کرد: برای اولین بار در کشور سیستم جمع آوری زباله عفونی را از مطب ها، درمانگاه ها و آزمایشگاه ها شروع کردیم به طوری که در ماه نزدیک به شش تن زباله فقط از سطح شهر قزوین در بخش های یاد شده جمع آوری می شود.

 

منبع : خبرگزاری شبستان