بیمارستان های گنبد مجهز به دستگاه بی خطر سازی زباله‌های عفونی شدند

یکشنبه 20 دی 1394 ساعت 12:05
بیمارستان های گنبد مجهز به دستگاه بی خطر سازی زباله‌های عفونی شدند
بیمارستان های گنبدکاووس به طور میانگین روزانه حدود دو تن زباله عفونی تولید می کنند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس از مجهز شدن هر هفت بیمارستان دولتی و خصوصی این شهرستان به دستگاه بی خطرسازی زباله های عفونی (اتو کلاو) خبر داد. 

غلامرضا کریمی اظهار داشت: به دلیل خطرات زیست محیطی زباله های بیمارستانی با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، نسبت به مجهز شدن هفت بیمارستان 'مطهری، شهدا، طالقانی، خاتم الانبیا، پیامبر اعظم (ص)، بسکی و برزویه' به دستگاه اتو کلاو اقدام شد.
وی گفت: بیمارستان های گنبدکاووس به طور میانگین روزانه حدود دو تن زباله عفونی تولید می کنند که این زباله ها ابتدا توسط دستگاه های اتوکلاو بی خطرسازی شده و سپس به محل دپو و بازیافت زباله ها منتقل می شود.
کریمی اضافه کرد: هماهنگی های لازم با شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس برای انتقال زباله عفونی مطب های پزشکان این شهرستان به بیمارستان های برای بی خطرسازی انجام شده است که بزودی اجرایی خواهد شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مجهز شدن بیمارستان ها به دستگاه های بی خطر سازی زباله های عفونی از یک سال پیش آغاز شد و هفته گذشته پایان یافت.
دکتر رضا صابری افزود: هزینه هر دستگاه اتوکلاو برحسب ظرفیت آن بین دو تا سه میلیارد ریال است که بیمارستان های گنبدکاووس در یک سال، اقدام به خرید و نصب این دستگاه نمودند. شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است و مراکز درمانی آن به مردم شهرهای همجوار نیز خدمات ارائه می کنند.