تشکیل جلسه پزشکان برای تهیه دستگاه تبدیل زباله عفونی به معمولی

دوشنبه 21 دی 1394 ساعت 02:55
تشکیل جلسه پزشکان برای تهیه دستگاه تبدیل زباله عفونی به معمولی
شهرداری هیچ‌گونه تعهدی در حمل این زباله‌های عفونی ندارد.

 

فرماندار گچساران گفت: نبود دستگاه تبدیل زباله عفونی به معمولی معضل مطب‌های پزشکان گچساران بوده که تشکیل جلسه برای برطرف کردن این موضوع لازم و ضروری است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یاسوج؛عبدالرحیم رحیمی در شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه پزشکی و بهداشتی امروز در گچساران نبود دستگاهی برای تبدیل زباله‌های عفونی به معمولی است.
وی افزود: این امر سبب بروز خطرات و برخی بیماری‌های خطرناک برای شهروندان شده و اثرات نامطلوبی دارد. فرماندار گچساران تصریح کرد: در جلسات متعدد تهیه دستگاه تبدیل زباله مطرح شد که واکنشی از سوی حاضرین در جلسه مشاهده نشد.
رحیمی افزود: در این زمینه جامعه پزشکی گچساران باید هر چه زودتر با تشکیل جلسه‌ای خاص تصمیم‌گیری کرده و این مشکل را به نوعی برطرف کند.
فرماندار گچساران گفت: این مشکل با همکاری و هماهنگی پزشکان قابل حل بوده و کمکی بزرگ در جلوگیری از بروز برخی بیماری‌های عفونی می‌شود.
رحیمی بیان کرد: این مشکل بارها در جلسات بیان شده اما تاکنون در این خصوص هیچ اقدامی صورت گرفته که این امر زیبنده گچساران و جامعه پزشکی آن نیست.
وی با اشاره به همکاری برخی ادارات و نهادها در حمل زباله‌های عفونی گفت: شهرداری یکی از نهادها در این امر بوده اما هیچ‌گونه تعهدی در حمل این زباله‌های عفونی ندارد.
رحیمی با بیان اینکه دستگاه تبدیل زباله بیمارستان شهید رجایی گچساران پاسخگوی زباله‌های همه مطب‌ها نیست، افزود: با توجه به این امر تهیه این دستگاه توسط جامعه پزشکی گچساران لازم و ضروری است.