هزار دهیار ، مسئول اجرای طرح تفکیک زباله در روستاها

سه شنبه 13 بهمن 1394 ساعت 20:14
هزار دهیار ، مسئول اجرای طرح تفکیک زباله در روستاها
25 هزار دهیار کشور مسئول اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاها هستند.هزار دهیار ، مسئول اجرای طرح تفکیک زباله در روستاها

به گزارش پسماند ایران، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور امروز در همایش ترویج تولید ورمی کمپوست در کوچصفهان گفت : برای این کار 2 هزار ماشین آلات حمل زباله به دهیاری ها تحویل داده شد.
کوشش تبار ، به آموزش هفت هزار دهیار در خصوص مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود : آموزش و فرهنگ سازی از ارکان موفقیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و تولید ورمی کمپوست است.
هماهنگ کننده ملی تسهیلات محیط زیست جهانی سازمان ملل نیز گفت : 300 طرح با هدف حفاظت محیط زیست در سواحل خلیج فارس ، خزر و نواحی زاگرس و توران در حال انجام است.
خانم دارایی ، روغن های خوراکی سوخته را یکی از عوامل آلودگی محیط زیست دانست و افزود : طرح بازیافت این روغن ها و تبدیل آن به بیودیزل برای سوخت خودروها اجرا می شود.
حجت شعبانپور معاون امور عمرانی استانداری هم در همایش ترویج تولید ورمی کمپوست گفت : این طرح در 52 دهیاری گیلان در آینده نزدیک اجرا می شود که برای اجرای آن به هر دهیاری 150 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.
کامبیز یوسفی بخشدار کوچصفهان و مسئول برگزاری همایش ترویج تولید ورمی کمپوست نیز گفت : طرح تولید ورمی کمپوست از زباله به صورت آزمایشی در این بخش در حال اجرا است.

منبع :خبرگزاری صدا وسیما