نصب دستگاه امحای زباله عفونی در بیمارستان مهر ملایر

سه شنبه 13 بهمن 1394 ساعت 20:32
نصب دستگاه امحای زباله عفونی در بیمارستان مهر ملایر
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از نصب دستگاه بی‌خطر‌ساز زباله‌های بیمارستانی در بیمارستان مهر ملایر همزمان با نخستین روز از دهه فجر خبر داد.

به گزارش ، پسماند ایران ، محسن ترکاشوند ظهر امروز در مراسم افتتاح دستگاه امحای زباله بیمارستان مهر ملایر اظهار کرد: این دستگاه دومین دستگاه امحای زباله بیمارستانی در شهرستان ملایر است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دو بیمارستان غرضی و مهر ملایر به این دستگاه مجهز شده است افزود: سومین دستگاه امحای زباله بیمارستانی ملایر نیز در روزهای آینده همزمان با ایام دهه فجر در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر افتتاح خواهد شد. مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر اعتبار هزینه شده برای دستگاه امحای زباله بیمارستان مهر ملایر را 250 میلیون تومان دانست و گفت: حجم این دستگاه 500 لیتر است.
وی اعتبار هزینه شده برای دستگاه امحای زباله بیمارستان امام حسین(ع) ملایر را نیز 400 میلیون تومان و حجم آن را یک هزار لیتر دانست، تصریح کرد: یکی از زباله‌های خطرساز در کشور زباله‌های بیمارستانی و عفونی هستند که عواقب پخش این زباله‌ها آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای سلامتی انسان‌ها داشته و نشر آن در طبیعت باعث نشر انواع بیماری‌ها می‌شود.
ترکاشوند هدف از نصب این دستگاه‌ها را بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی دانست و تصریح کرد: این دستگاه‌ها می‌تواند بیمارستانی را خرد کرده و به زباله معمولی تبدیل کند.
وی در ادامه از افتتاح دستگاه «ان ای سی یو» بیمارستان مهر ملایر با 12 تخت همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این طرح نیز بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر رونمایی دستگاه «ام آر آی» دولتی در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان را از دیگر طرح‌های شبکه بهداشت و درمان ملایر در دهه فجر دانست و افزود: بیمارستان امام حسین ملایر(ع) دومین بیمارستان دولتی استان است که به این دستگاه مجهز می‌شود.
وی همچنین از افتتاح چهار واحد مسکونی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: افتتاح دستگاه ویدیو آندوسکوپی این بیمارستان از دیگر طرح‌های افتتاحی شبکه بهداشت و درمان ملایر همزمان با دهه فجر است.

 

منبع : خبرگزاری فارس