وضعیت دفن زباله‌های بیمارستانی در استان البرز مدیریت شود

سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 03:23
وضعیت دفن زباله‌های بیمارستانی در استان البرز مدیریت شود
مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: وضعیت دفن زباله‌های بیمارستانی در استان البرز مدیریت شود.


به گزارش پسماند ایران، حسین محمدی در کارگروه مدیریت پسماند که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی در استان البرز وضعیت غیراصولی دفن زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی است که متأسفانه به صورت اصولی و بهداشتی دفن نمی‌شود.
وی ادامه داد: همچنان شاهد هستیم که زباله های بیمارستانی به صورت غیراصولی دفن می‌شود که لازم است هر چه سریع‌تر اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اصولی برای رفع این معضل اندیشیده شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیش از 80 درصد زباله‌های استان البرز دفن می‌شود، افزود: براساس مصوبه‌ای در سال 90 قرار شد در شهرهای بالای 200 هزار نفر زباله‌ای دفن نشود اما شاهد هستیم که این مهم همچنان رعایت نمی‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی در استان البرز عدم مدیریت زباله‌های شهرستان طالقان است. وی با بیان اینکه مجوز دریافت سیستم زباله سوز برای این شهرستان نیز صادر شده است افزود: همچنان هیچ دستگاهی برای عملیاتی شدن این مهم در شهرستان طالقان اقدامی را انجام نداده است.
به گفته مدیرکل محیط زیست استان البرز تکلیف کامیون‌های حمل فاضلاب و ساماندهی محل جدید تخلیه نخاله‌های ساختمانی وهمچنین اجرای طرح جامع مدیریت پسماند برای محور جاده چالوس از مهمترین مواردی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.
محمدی در ادامه با تأکید بر اینکه بعضی از مراکز درمانی مجهز به بی‌خطرساز هستند ولی وضعیت دفع پسماند در بعضی از بخش‌های خصوصی و کلینیک‌ها و مطب‌ها وحشتناک است، ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر مدیریت پسماند این زباله‌ها را به عنوان زباله‌های عادی جمع‌آوری می‌کنند که این برای محیط زیست بسیار خطرناک است.
وی با بیان اینکه شاهد هستیم که زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در شهر سرگردان هستند، افزود: برای مدیریت این پسماندهای خطرناک باید چاره‌ای اساسی و درست اندیشید.

 

منبع: خبرگزاری فارس