بازیافت نخاله‌های ساختمانی در اسلامشهر اجتناب‌ناپذیر است

یکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت 13:44
بازیافت نخاله‌های ساختمانی در اسلامشهر اجتناب‌ناپذیر است
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: بازیافت نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان امری اجتناب‌ناپذیر است.


به گزارش پسماند ایران، صبح امروز جلسه مدیریت پسماند شهرستان اسلامشهر با حضور معاون عمرانی فرماندار شهرستان و با حضور مسئولان شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، بخشداری‌ها و سازمان مدیریت پسماند شهرستان و سایر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان اسلامشهر تشکیل شد.
رضا شایسته در این جلسه به بیان مشکلات زیست‌محیطی شهرستان اسلامشهر از جمله تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اکثر نقاط سطح شهرستان از جمله حاشیه سکونتگاه‌های انسانی معابر عمومی و جاده‌ها پرداخت.
وی اظهار کرد: نمونه بارز این معضل را می‌توان در ضلع جنوبی شهرک واوان، حاشیه جاده احمد آباد و اراضی قریه فیروز بهرام به وفور مشاهده کرد که به نوعی اسلامشهر را تبدیل به شهر نخاله‌ها کرده‌اند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر ادامه داد: این امر علاوه بر ایجاد مناظر ناخوشایند و یک‌سری مشکلات و تبعات اجتماعی باعث آلودگی خاک و محیط زیست منطقه و تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی می‌شود. وی بیان کرد: در این ارتباط مدیران اجرایی پسماند شامل شهرداران، بخشداران و دهیاران باید از طریق پیمانکار بخش خصوصی به طور جدی پیگیر موضوع بازیافت نخاله‌های ساختمانی شهرستان باشند.
شایسته از مهم‌ترین مصوبات جلسه به دریافت مجوز حمل مسیر برای حمل و دپوی نخاله‌های ساختمانی از مدیریت پسماند شهرداری‌ها، گشت مشترک ادارات محیط زیست و جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها و نمایندگان بخشداری به منظور برخورد با متخلفین قانون مدیریت پسماند و تخلیه نخاله‌های ساختمانی و در این ارتباط شناسایی و تشکیل پرونده قضایی رانندگان متخلف، شناسایی محل مناسب و مورد تأیید محیط زیست برای تخلیه پسماند در محدوده چهاردانگه و تسریع در اتمام پروژه میخ‌کوبی به منظور حفظ و حراست از حریم بستر رودخانه‌ها، نظارت شبکه بهداشت بر عادی‌سازی و دفع پسماندهای بهداشتی و بیمارستانی اشاره کرد.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در پایان متذکر شد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قانون مدیریت پسماند و تخلیه نخاله ساختمانی در حریم شهر و در مکان‌های غیرمجاز، موضوع از طریق مراجع قضایی تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.
در این جلسه مصطفی آقاعلیخانی معاون عمرانی فرماندار شهرستان اسلامشهر ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) در ادامه با تقدیر و تشکر از زحمات بیگلری رئیس سابق اداره محیط زیست شهرستان، برای شایسته سرپرست جدید این اداره آرزوی توفیق و ابراز امیدواری کرد تا با آمدن وی گام‌های مؤثر و مفیدی بیش از پیش در راستای رفع معضلات زیست‌محیطی شهرستان برداشته‌شود.

 

منبع : خبرگزاری فارس