روزانه ۶۰۰ تن زباله در زنجان تولید می شود

سه شنبه 18 اسفند 1394 ساعت 15:38
روزانه ۶۰۰ تن زباله در زنجان تولید می شود
طی سالجاری ۱۵۰ اخطاریه به دهیاری شهرستان زنجان به منظور مدیریت پسماندهای روستایی داده شده است

 

مدیر کل محیط زیست استان زنجان از تولید روزانه ۶۰۰ تن پسماند در شهرهای استان زنجان خبر داد و گفت: میانگین تولید زباله از سوی هر زنجانی به صورت روزانه ۸۰۰ گرم تا یک کیلو است.
به گزارش خبرنگار مهر، ناصر جعفری ظهر سه شنبه در کار گروه محیط زیست استان زنجان افزود: در راستای ارتقای مسائل زیست محیطی فرهنگ‌سازی و آموزش در مدیریت پسماند به دهیاران روستاهای شهرستان‌های زنجان، خدابنده و سلطانیه انجام شده است.
وی اظهار کرد: دوره آموزشی توجیهی برای ۲۵۰ دهیار در استان زنجان برگزار شده است.
مدیر کل محیط زیست استان زنجان گفت: شناسایی و جمع‌آوری و تهیه بانک اطلاعاتی پسماند واحدهای پزشکی و درمانی استان نیز از دیگر اقداماتی است که در این سازمان طی سالجاری انجام شده است.
جعفری تاکید کرد: طی سالجاری ۱۵۰ اخطاریه به دهیاری شهرستان زنجان به منظور مدیریت پسماندهای روستایی داده شده است. وی از تولید روزانه ۶۰۰ تن پسماند در شهرهای استان زنجان خبر داد و گفت: میانگین تولید زباله از سوی هر زنجانی به صورت روزانه ۸۰۰ گرم تا یک کیلو است.
مدیرکل محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: در راستای مدیریت پسماند زباله ها باید نهادهای درمانی و واحدهای صنعتی و دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با سازمان محیط زیست داشتنه باشند.
جعفری گفت: دستگاه‌های اجرایی ذیربط موظف هستند برای بازیافت و دفع پسماندها، تدابیر لازم را بر اساس آیین نامه‌ها اجرا کنند. وی ادامه داد: باید تدابیری اتخاذ شود که استفاده از مواد اولیه بازیافتی در تولید گسترش پیدا کند.
مدیر کل محیط زیست استان زنجان گفت: سازمان‌هایی از قبیل جهاد کشاورزی، صنایع و معادن و نظام پزشکی به منظور کاهش پسماندها،موظف هستند نسبت به اطلاع رسانی و آموزش روستاییان و تولیدکنندگان تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دهند.
جعفری گفت: شناسایی، مطالعه و مکان یابی محل مدیریت پسماندهای واحدهای سرب و روی، برگزاری جلسات آموزشی کارکنان واحدهای صنعتی، دهیاران و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت پسماندها بوده که توسط این سازمان انجام شده است.