تجهیز بیمارستان دهدشت به دستگاه امحاء بهداشتی زباله عفونی

دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت 14:52
تجهیز بیمارستان دهدشت به دستگاه امحاء بهداشتی زباله عفونی
رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت گفت: دستگاه امحاء زباله عفونی با ظرفیت یک هزار لیتر در این مرکز درمانی راه‌اندازی شد.


به گزارش پسماند ایران، سید امیر مولایی‌فر امروز در گفت‌وگو با فارس از خریداری و نصب دستگاه زباله‌سوز در بیمارستان دهدشت خبر داد و اظهار داشت: با توجه به این‌که دستگاه زباله‌سوز با ظرفیت 250 لیتر کفاف حجم بالای زباله تولیدی در مراکز درمانی شهرستان را نمی‌داد خرید این دستگاه در دستور کار قرار گرفت.
رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده با مرکز خریدهای خارجی وزارتخانه و معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان، دستگاه زباله‌سوز با ظرفیت یک هزار لیتر خریداری شده است.
مولایی‌فر با بیان این‌که با راه‌اندازی این دستگاه تا 8 سال آینده زباله رها شده در مراکز درمانی نخواهیم داشت افزود: زباله مطلب‌ها، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان در این دستگاه امحاء خواهد شد.
وی با اشاره به توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با آغاز اجرای طرح تحول سلامت تصریح کرد: بخش‌های بیمارستان نسبت به گذشته توسعه پیدا کردند و بیمارستانی که با ظرفیت 168 تخت مصوب بود در حال حاضر به 228 بیمار خدمات درمانی ارائه می‌دهد.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به حجم بالای زباله در بیمارستان و مطلب پزشکان دستگاه زباله‌سوز از ظرفیت خارج و دستگاه جدید جایگزین شده است.
مولایی‌فر افزود: بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی از آن جهت حائز اهمیت است که رهاسازی و دفن غیراصولی این قبیل زباله‌ها تهدید جدی برای سلامت عموم محسوب می‌شود و استفاده از دستگاه امحاء زباله، رعایت مسایل زیست محیطی و کاستن از خطرهای زباله‌های عفونی است.
رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت تصریح کرد: با نصب این دستگاه، تمامی زباله‌های عفونی مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌ها در کهگیلویه بزرگ قابل انتقال به بیمارستان و انهدام بهداشتی است.
مولایی‌فر مراکز مذکور را ملزم به انعقاد قرارداد با بیمارستان جهت امحاء بهداشتی زباله‌های عفونی دانست و گفت: هیچ محدودیتی در امحاء زباله‌های عفونی وجود ندارد.