حلقه دفع پسماند در قم ضعیف است/عدم رعایت صحیح ضوابط مدیریت پسماندهای پزشکی

چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 19:04
حلقه دفع پسماند در قم ضعیف است/عدم رعایت صحیح ضوابط مدیریت پسماندهای پزشکی
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: ضوابط مدیریت پسماندهای پزشکی توسط مطب پزشکان و بیمارستان‌ها به درستی رعایت نمی‌شود که این امر نیازمند اصلاح و کنترل دقیق است.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدامیر سامع پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید شهردار،‌ استاندار و مدیران استان از سایت البرز تفکیک زباله شهر قم،‌ با اشاره به آغاز روند مدیریت پسماند از تولید کالا اظهار کرد: طبق قانون هر کسی که کالایی را در کشور تولید می‌کند باید نیم در هزار از قیمت کالا را در اختیار مدیریت محیط زیست قرار دهد تا در مدیریت پسماند کشور استفاده شود.
وی با بیان اینکه شهرداری در زمینه مدیریت پسماند جدی و قوی وارد شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری سعی دارد با مدیریت صحیح و تامین امکانات و تسهیلات لازم معضلات مرتبط با پسماند در شهر قم را برطرف کند.
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به وظیفه شرکت‌های خدمات شهری برای آموزش مردم تصریح کرد: در هر منطقه شرکت‌های خدمات شهری موظف هستند دو نفر را به آموزش مردم در خصوص نحوه جمع آوری و تحویل پسماند اختصاص دهند. وی با تأکید بر ضرورت نظارت بر مدیریت و جمع آوری پسماندهای شهری گفت: در این زمینه ضابطین قضایی پسماند تعیین شده‌اند تا روند جمع آوری و تحویل پسماندهای شهری و پزشکی را زیر نظر داشته و با متخلفان برخورد کنند.
سامع با تأکید بر ضرورت تحویل و بسته بندی صحیح پسماند تصریح کرد: در زمینه تحویل پسماندهای پزشکی در شهر مشکل داریم و بیمارستان‌ها و پزشکان پسماندهای پزشکی را به درستی تحویل نمی‌دهند و باید این امر اصلاح و کنترل شود. وی با اشاره به اینکه وظیفه بسته بندی پسماندهای خانگی برعهده شهرداری‌ها است خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمینه پسماندهای پزشکی که برعهده مطب‌ها و بیمارستان‌ها است ضوابط به درستی رعایت نمی‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه شهر قم نیازمند ایجاد سه ایستگاه جمع آوری زباله در حریم شهر است گفت: حلقه دفع پسماند در قم ضعیف است و تنها دفن صورت می‌گیرد که طبق قانون باید تا سال 91 دفن زباله در شهرها به صفر می رسید که در بسیاری از شهرهای کشور این امر محقق نشده است.