رهاسازی ماهی‌های قرمز در اکوسیستم‌های طبیعی مخرب است

شنبه 14 فروردین 1395 ساعت 11:46
 رهاسازی ماهی‌های قرمز در اکوسیستم‌های طبیعی مخرب است
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از تشکیل گشت‌های ویژه سیار و ثابت در مناطق مختلف استان برای حفاظت از محیط زیست خبر داد.


به گزارش پسماند ایران، "حمید قاسمی" در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 13 فروردین به نام روزملی انس با طبیعت نامگذاری شده است و در این روز بسیاری از هموطنان در طبیعت به گشت و گذار خواهند پرداخت، گفت: اگر شهروندان قصد بازدید و گردش در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را دارند، قبل از برنامه‌ریزی، با اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هماهنگ شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آذربایجان‌شرقی و غنای طبیعی آن، گردشگران برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی از بهره برداری، شکار و صید غیر قانونی و غیر مسئولانه حیات وحش و رستنی های بهاری طبیعت و خصوصا مناطق چهارگانه‌ بپرهیزند.
وی افزود: در خصوص وارد شدن به مناطق امن تعریف شده در مناطق تحت مدیریت سازمان لزوم اخذ مجوز ویژه از اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضروری است.
قاسمی رهاسازی ماهی‌های قرمز و گونه‌های غیربومی را در اکوسیستم‌های طبیعی مخرب و آسیب آفرین به حال طبیعت توصیف کرد و افزود: حفاظت محیط زیست استان در روز 13 فروردین با تشکیل گشت‌های ویژه سیار در مناطق مختلف سعی دارد تا در کنار مردم از تخریب طبیعت و ضربه وارد شدن به محیط زیست جلوگیری کرده و جلوی هر گونه نامهربانی را بگیرند.
مدیر‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از هموطنان خواست تا از ریختن زباله و پسماند در طبیعت به ویژه حاشیه جاده‌ها، رودخانه‌ها و مراکز پرتجمع خودداری کرده و با جمع آوری زباله‌های خود و تحویل آن به محل‌های تعیین شده به سلامت محیط زیست کمک کنند.
وی با تاکید براینکه چادرزدن و روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل انگاری در خاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر وارد می‌کند، افزود: در بازدید از مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست از محیط بانان درباره منطقه و حیات وحش آن راهنمایی بخواهید.

 

منبع :ایسنا